Sztuczna inteligencja już wkrótce zmieni naszą pracę. Wedle autorów raportu „Work 2035” algorytmy sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence – AI) staną się codziennością w pracy w ciągu 15 lat, a w efekcie nasza wydajność wzrośnie co najmniej dwukrotnie.

Sztuczna inteligencja zbada poziom koncentracji

Badanie przygotowali eksperci Oxford Analytica i Coleman Parkes. Ich zdaniem asystenci mają m.in. planować spotkania tak, aby odbywały się w najbardziej efektywnym czasie, bazując na szeregu informacji – od poziomu cukru we krwi, po samopoczucie pracownika w różnych porach dnia. To nie koniec, bo na spotkaniach sztuczna inteligencja zbada poziom koncentracji i zaangażowanie uczestników, tak aby długość i intensywność zebrań były optymalne i produktywne. Autorzy nazwali tę technologię „AI-ngels”.

CZYTAJ TAKŻE: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach

– Technologia będzie jeszcze bardziej zintegrowana z człowiekiem. To napędzi zmiany w produktywności, ponieważ pracownicy będą wspierani przez zaawansowane rozwiązania bazujące na Big Data i sztucznej inteligencji. Najprostsze funkcje przejmie technologia i staną się one niemal w całości zautomatyzowane – komentuje Wojciech Stramski, założyciel funduszu Deep Change Ventures. Inwestor wspiera m.in. polską spółkę Stanusch Technologies, pracującą nad rozwojem bota opartego na sztucznej inteligencji, który jest zdolny do komunikacji w języku polskim.

Sztuczna inteligencja jak druk czy maszyna parowa

Eksperci podkreślają, że rozwój AI w biznesie jest tym, czym swego czasu była prasa drukarska lub maszyna parowa. Jak wskazuje Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies, warszawskiej spółki, która angażuje inteligentne algorytmy do realizacji kampanii marketingowych w sieci, technologie początkowo budziły strach i obawy, a dziś – z perspektywy czasu – widzimy, że były katalizatorem zmian. Nie ma wątpliwości, że wykorzystanie AI do przetwarzania informacji napędzi rozwój biznesu: – IDC szacuje, że łączne wydatki na analitykę Big Data wzrosną ze 190 mld dol. w 2019 r. do ponad 270 mld dol. w roku 2022. A prognozy te wciąż nie uwzględniają wpływu Covid-19, który mógł dodatkowo wzmocnić ten trend. Sztuczna inteligencja udowodniła swoją skuteczność w marketingu cyfrowym. Teraz pora na kolejne sektory – zaznacza Prajsnar.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

Z raportu „Work 2035” wynika, że najbliższa dekada będzie należała do sztucznej inteligencji – pogląd ten podzielają pracownicy. 72 proc. ankietowanych uważa, że AI zagwarantuje większe przychody dla firm niż ludzie.