Małe firmy idą w online. I to trzy razy szybciej niż przed pandemią

W sektorze małych firm coraz większego znaczenia nabiera e-commerce. W ub.r. – po zamknięciu gospodarki – liczba firm, które w ciągu każdego miesiąca przenosiły swą działalność do internetu, wzrosła trzykrotnie w porównaniu z okresem przed pandemią.

Publikacja: 11.10.2021 11:53

Sektor MŚP, w tym najmniejsze firmy coraz bardziej kierują się w stronę e-handlu.

Sektor MŚP, w tym najmniejsze firmy coraz bardziej kierują się w stronę e-handlu.

Foto: Adobe Stock

Jak wskazuje raport „Recovery Insights: Small Business Reset”, odzwierciedla to wzrost zapotrzebowania na rozwój internetowych kanałów sprzedaży, który wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie na całym świecie.

Z raportu Mastercard wynika, że w szczytowym momencie kryzysu obroty małych i średnich przedsiębiorstw były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi. W 2021 r. drobny biznes zaczął jednak odrabiać straty. W okresie od stycznia do sierpnia br. osiągnął sprzedaż o 4,5 proc. większą w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, podczas gdy obroty handlu internetowego zwiększyły się o 31,4 proc.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Chiny
Podpatrujmy chiński e-handel. Tam powstają światowe wzorce
Moja Firma
Glov – polska marka, która zawojowała świat
Eksport
E-commerce okiem przedsiębiorców
Chiny
E-handel w Azji to wyzwanie, a chiński e-commerce to wzorzec
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Eksport
E-commerce to szansa na większy polski eksport
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?