Zdalna praca – kosztowna i niebezpieczna

Praca zdalna - kto zwykle płaci za sprzęt?
Praca zdalna - aż 41 proc. badanych zakup biurka, wygodnego krzesła, laptopa czy drukarki pokryło z własnej kieszeni. Źródło: Adobe Stock

Duża część pracowników zamierza kontynuować pracę zdalną po zakończeniu pandemii. Niestety, wielu z nich ignoruje korporacyjne zasady bezpieczeństwa.

Zdalna praca to wciąż postępująca rzeczywistość. Co więcej, jak wynika z badania przeprowadzonego przez CyberArk aż 95 proc. pracowników chce pracować zdalnie, nawet kiedy pobyt w biurze nie będzie zagrażał infekcją Covid-19. Jednakże 67 proc. respondentów nie przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Najczęściej łamią wytyczne poprzez wysyłanie dokumentów służbowych na prywatne adresy e-mail, udostępnianie hasła czy instalowanie podejrzanych aplikacji. 69 proc. zadeklarowało używane firmowych urządzeń do użytku osobistego, w tym gier czy zakupów online. Takie zachowania stawiają pod znakiem zapytania opłacalność kontynuowania zdalnej pracy.

CZYTAJ TEŻ: Praca zdalna, a awaria internetu. Kto zapewnia internet?

– Ochrona zdalnych miejsc pracy wymaga wdrożenia odpowiednich narzędzi bezpieczeństwa. W innym przypadku trzeba liczyć się z poważnymi konsekwencjami cyberataku. Przykładowo przeciętny koszt będący następstwem ataku ransomware wynosi ponad 80 tys. dol. Zatem szybko może się okazać, że straty przewyższają oszczędności – tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken.

Zdalna praca czy się opłaca?

A to nie jedyny problem. Kwestią sporną jest bowiem opłacalność home office. Okazuje się, że 77 proc. pracowników wyższe rachunki za pracę z domu pokrywa z własnej kieszeni. Aż 41 proc. badanych zakup biurka, wygodnego krzesła, laptopa czy drukarki pokryło z własnej kieszeni. Większość firm nie zwróciła zatrudnionym poniesionych kosztów – wskazują dane Personnel Service.

CZYTAJ TEŻ: Praca zdalna: czy firma zwróci ci za prąd? Prawnik wyjaśnia

Z raportu wynika, że najczęściej wydatki na sprzęt ponoszą osoby od 18 do 24 roku życia – aż 64 proc. młodych kupiło nowy produkt po przejściu na home office, w porównaniu do zaledwie 28 proc. 25-34-latków. Jedynie 17 proc. pracodawców po przejściu na pracę zdalną wzięło na siebie pokrycie części rosnących opłat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wieżowce w Abu Dhabi w ZEA.

Sztuczna inteligencja wpisana w przyszłość ZEA

Zjednoczone Emiraty Arabskie przodują jeśli chodzi o stosowanie sztucznej inteligencji we wszelkich aspektach życia. ...

Jak pandemia zmieniła nastroje przedsiębiorców?

W Polsce w 2019 r. nastroje przedsiębiorców prezentowały się raczej optymistycznie. Niestety teraz króluje ...

UpSteam to ekologiczna myjnia. Jej pracownicy często poruszają się rowerami.

Mycie auta po estońsku – oszczędność czasu i wody

Estoński start-up UpSteam, który powstał w 2017 r. w Tallinie chce teraz zawojować Polskę. ...

1,7 mld zł do wzięcia

Do 23 września br. potrwa nabór wniosków w nowym konkursie Narodowego Centrum Badań i ...

Ruszyła akcja PIT 2019. Przedsiębiorcy rozliczają się sami

Od soboty 15 lutego Ministerstwo Finansów udostępniło możliwość rozliczania PIT za 2019 rok w ...

Firmy kurierskie muszą teraz zachowywać szczególną ostrożność.

Jak bezpiecznie odebrać przesyłkę kurierską w firmie?

Firmy kurierskie szczegółowo informują w swych regulaminach jak aktualnie przebiega doręczanie przesyłek oraz w ...