Mamy już cyfrowy wstręt. Efekt lockdownu?

Kanały cyfrowe - jest ich coraz więcej.
Kanały cyfrowe coraz bardziej nas męczą. Przyczyną może być zarówno ich wielość, jak i przedłużający się lockdown. Źródło: Adobe Stock

Choć 80 proc. Polaków pozytywnie ocenia cyfrowe metody komunikacji, tak powszechne w pandemicznej rzeczywistości, to 75 proc. z nas uważa, że możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, sklepu czy instytucji jest wciąż niezwykle ważna.

To dlatego, jak wynika z najnowszych badań EY Polska i Billennium, jeden na pięciu naszych rodaków jest niezadowolony ze zdalnych metod kontaktu. Aż 41 proc. ankietowanych przyznało, że po pandemii będzie rzadziej korzystać z takich cyfrowych rozwiązań.

Według raportu „Jak w warunkach nowej rzeczywistości Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”, najmniejszą otwartość deklarujemy wobec zdalnego zakupu samochodu. Tylko 15 proc. respondentów byłoby gotowych zastąpić bezpośredni kontakt – komunikacją cyfrową. Co ciekawe, taka zamiana byłaby łatwiejsza, jeśli dotyczyłaby konsultacji lekarskich (tu gotowość deklaruje 23 proc. badanych), edukacji (25 proc.).

CZYTAJ TEŻ: CEIDG odchodzi do lamusa. Co w zamian? Biznes.gov.pl

Bezpośredniego kontaktu najmniej potrzebujemy przy wykonywaniu operacji bankowych – 63 proc. Polaków jest gotowych zastąpić bezpośredni kontakt na rzecz zdalnych interakcji, a 51 proc. w ten sposób mogłoby załatwiać sprawy urzędowe.

Wojciech Soleniec, Partner z EY Technology Consulting, podkreśla, iż rok 2020 nie rozpoczął ery online, bo tylko połowa Polaków w ub. r. korzystała częściej z kanałów cyfrowych. Druga połowa nie zwiększyła tego wykorzystania.

CZYTAJ TEŻ: Kościński: Zmieniamy całą administrację finansową

– Miniony rok zapoczątkował natomiast czasy tzw. omnichannel w pełnym rozumieniu tego słowa, czyli usługi obejmującej przecinające się ze sobą kanały – w tym punkty stacjonarne oraz e-commerce. Czy Polacy mogą się wkrótce odwrócić od kanałów offline? Nie do końca. Jak widać, nie wszyscy użytkownicy przeniosą się do kanałów cyfrowych i nadal preferowanym przez wielu użytkowników sposobem obsługi będą kanały fizyczne, zwłaszcza w kwestiach wymagających konsultacji – twierdzi Soleniec.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tarcza 4.0. Kluczowe zmiany w prawie pracy – przestój ekonomiczny

Tarczą 4.0 wprowadzono nowe warunki obniżenia wymiaru czasu pracy oraz objęcia przestojem ekonomicznym. Zawarte ...

400 mln zł dla małych i średnich firm na wschodzie kraju

To łączna kwota dotacji z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, o które będą mogły ubiegać ...

Szansa dla start-upów deep-tech na 100 tys. euro i działalność globalną

Polskie start-upy działające na rynku technologii cyfrowych mogą wziąć udział w EIT Digital Challenge ...

Podatki z 2013/2014 roku przedawnią się z końcem grudnia

Już 31 grudnia 2019 r. przedawnią się zobowiązania podatkowe z 2013/2014 r. W konsekwencji ...

Aktualnie w wielu biurach pracownicy to rzadkość.

Kiedy pracownicy wrócą do biur? Wkrótce, ale…

Dyrektorzy zarządzający są zdania, że warunki do prowadzenia biznesu w najbliższych sześciu miesiącach będą ...

FOPNL – info o wartościach odżywczych na froncie opakowań

Prawdopodobnie już w 2021 r. producenci żywności będą zobowiązani do umieszczania z przodu opakowania ...