Zakupy online – pandemia zmieniła klientów e-sklepów

Zakupy online są napędzane pandemią.
E-commerce dzięki pandemii rozwija się jeszcze szybciej niż przed jej rozpoczęciem. Źródło: Adobe Stock

W czasie epidemii koronawirusa nie tylko wzrosło zainteresowanie zakupami online, ale także zmieniły się zwyczaje konsumentów.

Tak wynika z najnowszych badań DPD. Wedle raportu „Barometr E-shopper”, mimo niepewnej sytuacji społecznej i gospodarczej oraz najniższemu od ponad 15 lat wskaźnikowi ufności konsumenckiej, e-nabywcy wykazali się otwartością na nowości, które oferuje im branża e-commerce oraz rynek usług kurierskich. Jak wynika z analizy, ponad 70 proc. z nich planuje pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych również po pandemii.

CZYTAJ TEŻ: E-commerce – to nie koniec ekspansji. Trwa boom e-sklepów

Raport wskazuje, że 39 proc. e-nabywców odkryło w okresie pandemii jeden lub więcej nowych sklepów online, a aż 29 proc. konsumentów skorzystało z nieznanych sobie dotychczas, mniejszych e-sklepów. Co ciekawe, w sieci na znaczeniu zyskały platformy oferujące m.in. żywność – od marca do grudnia 2020 r. sklepy spożywcze odnotowały 95-proc. wzrost transakcji online.

Zakupy online wyzwaniem dla logistyki

– Mimo obaw i naturalnych barier w czasie zagrożenia zdrowia publicznego wielu konsumentów zdecydowało się wypełnić wirtualny koszyk zakupami spożywczymi. To stawia nowe wyzwania nie tylko przed sklepami internetowymi, które muszą zapewnić odpowiednią jakość i ilość artykułów, ale branżą logistyczną mającą za zadanie bezpieczny i skuteczny transport – komentuje Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Zakupy online i zapłata też

A na tym nie koniec zmian. Badania pokazują bowiem, że za zakupy internetowe coraz chętniej płacimy cyfrowo – aż 44 proc. polskich konsumentów dotychczas preferujących gotówkę, przeszło na płatności bezdotykowe oraz portfele elektroniczne. Z kolei raport KPMG wskazuje, iż w nowej rzeczywistości chętniej korzystamy w e-zakupach z aplikacji mobilnych. 71 proc. badanych deklaruje, że nie zrezygnuje z tej formy dokonywania transakcji w sieci po pandemii.

CZYTAJ TEŻ: E-commerce to kierunek dla biznesu. Wymusza go pandemia

– Po powrocie do normalności popyt na mobilne zakupy najprawdopodobniej utrzyma tendencję wzrostową – potwierdza Nawłoka. I dodaje, że e-sklepy i firmy kurierskie powinny doskonalić narzędzia, które umożliwią sprawne zamawianie towarów i zarządzanie przesyłką przez aplikacje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Produkty złożone - przykładowo świeże mięso karkówki z cebulą na grilla jest nieprzetworzonym produktem pochodzenia zwierzęcego, a nie produktem złożonym.

Produkty złożone – zmiana zasad ich importu

Dziś wchodzą w życie unijne przepisy, które dla żywności z kategorii produktów złożonych wprowadzają ...

Dywidenda jest częścią zysku osiągniętego przez spółkę.

Dywidenda – kiedy nie trzeba płacić podatku od dywidendy?

Co do zasady dochody z dywidend stanowią przychody z zysków kapitałowych. Płatnikiem podatku dochodowego ...

Sprzedaż żywności do Chin – krok po kroku. Część 2.

Chińskie prawo w zakresie procedury rejestracji żywności nadało szczególny status etykiecie znajdującej się na ...

Spotkania w siódmej edycji Programu Handlu Zagranicznego (PHZ) poświęcono eksportowi w formule e-commerce.

E-commerce to szansa na większy polski eksport

Polscy przedsiębiorcy dość ostrożnie podchodzą do sprzedaży zagranicznej w formule e-commerce. Pandemia jednak po ...

Wraca temat zmian stawek VAT

Branża sadownicza i producenci soków mogą raczej odetchnąć. Choć prace nad nową matrycą VAT ...

Prawie dwie trzecie e-kupujących nie potrzebuje sklepów offline

Na zakupy internetowe decydujemy się coraz częściej, a wszystko przez pandemię i będącą jej ...