Ruszyła II edycja „Akademii Menadżera Innowacji”

Inauguracja drugiej edycji "Akademii Menadżera Innowacji" odbyła się 28 lutego 2020 r. Przemawia Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP. Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula.

„Akademia Menadżera Innowacji” to program doradczo-szkoleniowy dla firm organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W jego drugiej edycji wezmą udział menadżerowie z ok. trzydziestu firm, głównie mikro i średnich.

To program skierowany do kadry zarządzającej, a w przypadku firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) także właścicieli. Menadżerowie biorący udział w projekcie nabędą kompetencje z zakresu kształtowania kultury innowacyjnej w firmie, organizacji pracy i zarządzania ryzykiem oraz całym cyklem innowacyjnym.

Waga innowacji

– Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważne są dziś innowacje będące siłą napędową nowoczesnej gospodarki i katalizatorem rozwoju firmy. Przedsiębiorstwa, które o tym zapominają, ryzykują, że ich produkty i usługi zostaną w niedalekiej przyszłości wypchnięte z rynku przez bardziej innowacyjną konkurencję – mówi Jadwiga Emilewicz, minister rozwoju. – Dla polskiej gospodarki niezwykle ważne jest, aby osoby kierujące przedsiębiorstwami miały świadomość wagi innowacji oraz wiedzę jak je stymulować, tworzyć i wdrażać – dodaje szefowa resortu rozwoju

– O sile dzisiejszej gospodarki nie stanowią już muskuły, ale intelekt. Od menadżerów wymaga się znacznie więcej, a tak zwane miękkie kompetencje są równie ważne, żeby nie powiedzieć ważniejsze niż twarde. Elastyczność, podatność na zmiany, umiejętność kreowania nowych pomysłów i rozwiązań – po tym poznaje się dziś wartościowego pracownika i o takiego walczy rynek. „Akademia Menadżera Innowacji” to jedyny program, który tego uczy. Unikalna wartość tej propozycji polega na jednoczesnym wykorzystaniu wsparcia warsztatowego, doradczego, mentorskiego i eksperckiego – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.

CZYTAJ TAKŻE: Jarosińska-Jedynak: Chcemy rozszerzyć definicję MŚP

Rozwój kompetencji

Program Akademii przewiduje do 60 godzin doradztwa dla mikro-firm oraz do 120 godz. dla firm z sektora MŚP i dużych. Dzięki projektowi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przedsiębiorcy mogą rozwijać kompetencje.

– To co wyróżnia Akademię to zorientowanie na konkretne potrzeby firm. Nasi eksperci podchodzą do swoich podopiecznych holistycznie. Oznacza to, że wspierają firmy w procesach innowacyjnych i równolegle wzmacniają ich kadry poprzez działania szkoleniowe i warsztatowe oraz doradztwo. „Akademia Menadżera Innowacji” to po prostu jakość. I na jakość właśnie stawiamy w szkoleniach naszych uczestników – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Podczas cyklu wykładów i warsztatów, uczestnicy zdobywają wiedzę i doświadczenie, a pomiędzy zjazdami są pod opieką doradcy, praktyka biznesu, przydzielonego w zależności od poziomu innowacyjności poszczególnych firm.

CZYTAJ TAKŻE: Gwarancje napędzają mikro-, małe i średnie firmy

Absolwenci Akademii szkolenie kończą z gotowymi projektami wdrożeniowymi, które odpowiadają na potrzeby zdiagnozowane w przedsiębiorstwie, a dotyczące innowacyjności. Chodzi m.in. o tworzenie czy doskonalenie produktów, a także zarządzanie talentami.

Jedyny taki projekt w Polsce

PARP opracowała model szkoleniowy wspólnie z praktykami biznesu, ekspertami w dziedzinie nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz wdrażania innowacji. Celem jest promocja kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacjom w firmie, budowa społeczności co najmniej 1100 menadżerów innowacji i przygotowanie jej do tworzenia środowiska pracy stymulującego innowacje.

Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy stają się członkami Klubu Alumnów „Akademia Menadżera Innowacji”. W ten sposób mogą utrzymywać i rozwijać kontakty ważne dla rozwoju firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie małe i średnie firmy otwarte na robotyzację

W pierwszej edycji programu, która odbyła się w 2019 r., wzięło udział 16 przedsiębiorstw. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PARP ponad 80 proc. uczestników uznało, że program Akademii był dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb.

Akademia jest dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Dofinansowanie wynosi 80 proc. dla mikro, małych i średnich firm oraz 50 proc. dla dużych. Druga edycja „Akademii Menadżera Innowacji” potrwa osiem miesięcy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

HiTech Zone chce wspierać ekspansję MSP w Chinach

Polski klaster technologiczny HiTech Zone chce wspierać przedsiębiorców z małych i średnich firm, którzy ...

Coraz więcej polskich firm chce sprzedawać we Francji

Nad Sekwanę eksportujemy coraz więcej. To w dużej mierze zasługa małych i średnich firm, ...

Sprzedaż żywności do Chin – krok po kroku. Część 1.

Sprzedaż żywności w Chinach poprzedza drobiazgowa procedura rejestracyjna. To, co nam się wydaje na ...

Fintechy stają się MIP-ami

KNF wydaje coraz więcej licencji na działanie tzw. małej instytucji płatniczej (MIP). Do końca ...

Koronawirus a biznes, pytania i odpowiedzi: praca zdalna

W jaki sposób i kiedy pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną – wyjaśniają radca ...

Firma rozliczy wydatki na dobroczynną akcję

Spółka, która pośredniczy w przekazywaniu pieniędzy na fundację, może odliczyć poniesione na ten cel ...