Ładowanie auta elektrycznego za darmo? W ChargePolska

ChargePolska to szansa na ładowanie aut elektrycznych bez opłat.
Pilotażowy program ChargePolska jest realizowany w Przeźmierowie koło Poznania. Źródło: ChargePolska

Sieci stacji ładowania aut elektrycznych chcą, by kierowcy płacili za dostęp do energii. Jednak ChargePolska twierdzi, że można świadczyć tę usługę całkowicie za darmo. I pokazuje swój, jak podkreśla, innowacyjny model biznesowy.

Prawie wszyscy operatorzy sieci ładowania pojazdów elektrycznych wymagają od kierowców opłat za dostęp do ich publicznych ładowarek. W związku z rosnącymi kosztami energii firmy planują wprowadzenie nowej polityki cenowej, a największy w Europie deweloper sieci ładowania pojazdów elektrycznych, Ionity, na początku roku ogłosił kontrowersyjną decyzję o kilkukrotnym podniesieniu ceny za kWh. W efekcie jazda samochodem elektrycznym będzie droższa niż na tradycyjnym paliwie.

CZYTAJ TEŻ: Szybka ładowarka do aut elektrycznych. Ma ją polski start-up

– Nie sądzimy, aby było to sprawiedliwe dla kierowców chcących przejść na ekologiczny, elektryczny transport – wskazuje Matt Tymowski, CTO z ChargePolska. – Niskie koszty energii elektrycznej były z pewnością jednym z czynników przyciągających potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych. Tak wysoka podwyżka będzie miała negatywny wpływ na współczynnik konwersji ICE (silnik spalinowy) na EV (samochód elektryczny) dla Polski – dodaje.

Nowy gracz na rynku

ChargePolska to nowa polska firma, która planuje zbudować sieć stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych. Ich propozycja polega jednak na tym, że energię elektryczną będzie oferowała… za darmo. Jak to możliwe? Otóż zamiast właścicieli pojazdów zapłacą za nią reklamodawcy.

CZYTAJ TEŻ: Mycie auta po estońsku – oszczędność czasu i wody

Przekształcenie elektrycznych ładowarek w cyfrowe nośniki digital signage udostępni firmom nowy nośnik reklamowy. – Pozwalamy firmom na wyświetlenie świadomych ekologicznie treści na ładowarkach, a użytkownikom dajemy możliwość bezpłatnego ładowania w zamian za interakcję z przekazem reklamodawcy – tłumaczy pomysł Matt Tymowski.

Pierwszy klient ChargePolska już jest

Pierwszym klientem ChargePolska jest platforma do zamawiania przejazdów Bolt. Platforma deklaruje, że kompensuje dwutlenek węgla emitowany podczas wszystkich przejazdów w Europie, więc dbanie o środowisko nie jest jej obce.

Mechanizm współpracy z ChargePolska jest prosty: gdy kierowca podłączy samochód elektryczny do ładowarki, zyskuje dwie rzeczy: bezpłatne ładowanie pojazdu oraz zniżkę na kolejny przejazd Boltem.

CZYTAJ TEŻ: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach

– Naszym celem jest bycie liderem w ruchu na rzecz zrównoważonego transportu. Z jednej strony nasze przejazdy są neutralne węglowo, z drugiej strony inwestujemy w elektryczną mikromobilność. A w międzyczasie stale szukamy kolejnych rozwiązań, które pomogą środowisku – mówi Maksymilian Malicki, brand manager w firmie Bolt. – I właśnie dlatego rozpoczęliśmy współpracę z ChargePolska.

Model odmienny od gigantów

ChargePolska wskazuje, że chce działać w innym modelu, niż duże firmy energetyczne i naftowe, które w ciągu ostatniej dekady wydały miliardy na stworzenie podstaw dla nowego rynku płatnego ładowania pojazdów elektrycznych.

– Problem polega na tym, że trudno jest osiągnąć zysk ze sprzedaży samych kilowatów – uważa Tymowski. – Dlatego postanowiliśmy stworzyć zrównoważony model rozwoju w zakresie budowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TEŻ: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

ChargePolska nie bazuje na trudnym do oszacowania zysku ze sprzedaży kilowatów energii. Zamiast tego przerzuca koszt energii elektrycznej na reklamodawców – a zarabia na udostępnianiu interaktywnych ekranów montowanych bezpośrednio w ładowarkach. Właściciele samochodów elektrycznych ładują więc za darmo – a reklamodawcy docierają do atrakcyjnej grupy docelowej w odpowiednim kontekście.

Pilotażowy program ChargePolska trwa w Przeźmierowie koło Poznania. – Chcemy udowodnić, że nasza platforma jest skutecznym sposobem na zrównoważony rozwój sieci ładowania pojazdów elektrycznych, poprzez wykorzystanie siły międzynarodowych marek, które pchają do przodu program czystego transportu – akcentuje Matt Tymowski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koronawirus a biznes, pytania i odpowiedzi: co potrzeba do zasiłku

Na podstawie jakiego dokumentu pracownik ma prawo do zasiłku opiekuńczego w sytuacji nieoczekiwanego zamknięcia ...

Wydatek na kurtkę motocyklową można zaliczyć do kosztów

Zakup kasku, kurtki czy specjalnych spodni na motor można ująć w rozliczeniach z fiskusem. ...

Coders Lab stawia na ekspansję zagraniczną

Coders Lab rozwija zagraniczną franczyzę. Pierwszym kierunkiem dla polskiej szkoły programowania była Rumunia. Teraz ...

Jest pierwszy w Polsce kredyt z gwarancją „Kreatywna Europa”

Anshar Studios jako pierwsza firma na polskim rynku skorzystała z kredytu z gwarancją „Kreatywna ...

Zaliczki od klientów nie pozbawią niższego CIT

Małe spółki mogą płacić tylko 9-proc. podatek. Decydują o tym ich przychody. Nie wlicza ...

Wielokolorowe próbki skórzane.

Próbki i prezenty w świetle przepisów ustawy o podatku VAT

Przedsiębiorcy często przekazują kontrahentom i partnerom biznesowym próbki towarów lub małe upominki w celu ...