Pawilon narodowy Polski zbudowany z drewna wyróżnia się na tle
innych stoisk narodowych (króluje stal i szkło). I od początku wystawy otwartej 1 października 2021 r. przyciąga zainteresowanie
zwiedzających. Nie tylko wyglądem, ale też m.in. wewnętrzną i zewnętrzną strefą dla dzieci (mini plac zabaw na świeżym powietrzu przed pawilonem), ofertą kulturalną (już pierwszego dnia odbyły się minirecitale szopenowskie oraz koncert Karoliny Cichej & Spółki) oraz
gastronomiczną (polską restaurację usytuowano na zewnątrz pawilonu wzdłuż pasażu, w którym zlokalizowane są m.in. pawilony Korei Południowej, Belgii, Francji, Tajlandii, Iranu i Chile).
Generalnie jednak Polska stawia na biznes i przedstawienie oferty ekonomiczno-gospodarczej oraz turystycznej naszego kraju. Odbędzie się ponad 1000 spotkań promujących m.in. przedsiębiorców, regiony i różne gałęzie przemysłu. W różnych formatach zaprezentuje się w Dubaju ok. 2,5 tys. polskich firm. Większość na żywo w polskim pawilonie, a część na odległość poprzez prezentacje medialne. Niektórzy polscy przedsiębiorcy pojawią się nawet w innych pawilonach.
Polski pawilon na EXPO 2020 w Dubaju widziany od strony pawilonu belgijskiego.
- Ostatnie miesiące były dla całego świata trudne ze względu na pandemię, ale polska gospodarka się obroniła. I dalej stawiamy na gospodarkę, na biznes i polskich przedsiębiorców. Chcemy, nie zważając na trudności związane z trwaniem pandemii, aby zawierali oni dzięki obecności na EXPO nowe kontrakty m.in. w krajach arabskich i afrykańskich. Mocno liczymy na wymierne efekty naszej działalności - mówił podczas ceremonii otwarcia polskiego pawilonu Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Czytaj więcej
Przez 6 miesięcy, licząc od 1 października br., na EXPO odbędzie się niemal 1000 wydarzeń o charakterze gospodarczym i kulturalnym, z których najważniejsze to: Dzień Polski, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze.