Ostatni przykład to firma kosmetyczna Miraculum, która w grudniu 2022 r. zrealizowała pierwszą sprzedaż produktów JOKO do nowego klienta z Arabii Saudyjskiej. W jej ocenie to ważny krok w budowaniu świadomości tej marki wśród konsumentów w krajach Zatoki Arabskiej, choć tamtejsi konsumenci znają już dość dobrze kosmetyki znad Wisły i to niejednej firmy.
We wrześniu 2022 r. Miraculum notowane na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych poinformowało o realizacji kontraktu dla kontrahenta z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. dolarów, a jednocześnie o zawarciu kolejnego kontraktu o wartości niemal 300 tys. dolarów. – Rok 2023 zapowiada się obiecująco. Na pierwszy kwartał zaplanowana jest dostawa zamówienia dla klienta z Arabii Saudyjskiej o wartości 300 tys. dolarów. Trwają prace związane z produkcją. Realizacja tego kontraktu pozytywnie przełoży się na przychody spółki – mówi Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Kierunek Zatoka Arabska
Sprzedaż eksportowa tej firmy w 2022 r. wzrosła o 47 proc. r/r i wyniosła w ubiegłym roku 10,9 mln zł. Firma sprzedaje już swe produkty do ponad 40 krajów m.in. do Iraku, Rumunii i Hiszpanii. Jednak, w ocenie Miraculum, największy potencjał na dynamiczny wzrost cechuje rynki: Arabii Saudyjskiej, Iraku, Jordanii, Izraela, Kazachstanu i Mołdawii. Szczególne znaczenie dla spółki mają rynki Zatoki Perskiej, gdyż kontrakty z tego regionu mogą bezpośrednio przełożyć się na wzrost przychodów.
Czytaj więcej
Dziś zaczyna się tegoroczny Ramadan. Jego pozytywną stroną dla ludzi biznesu jest wyższy popyt na towary i usługi oraz wyższa konsumpcja.
- Ambicją Miraculum jest poszerzanie dostępności naszych produktów na rynkach arabskich i budowa rozpoznawalności naszych marek, co powinno przełożyć się na przywiązanie klientów do naszych kosmetyków, a czego konsekwencją będzie coraz wyższa wartość sprzedaży. Cały czas pracujemy nad nowymi kontraktami i w najbliższym czasie planujemy pierwsze dostawy do nowych klientów m.in w Królestwie Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) – mówi Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.