Tak wynika z harmonogramu konkursów w tym programie operacyjnym opublikowanym przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR). Jak podkreśla resort w 2020 r. przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie we wszystkich działaniach skierowanych do firm realizowanych dotychczas w programie makroregionalnym dla pięciu wschodnich województw. Granty, tak jak dotychczas będzie rozdzielała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Co więcej, nadal do zdobycia jest ponad 900 mln zł w konkursach, które ogłoszono jeszcze w br.
– Mamy pieniądze na rozwój produktów sieciowych, łączących pod wspólną marką działalność kilku podmiotów, np. w branży turystycznej, na tworzenie innowacyjnych produktów lub procesów technologicznych czy innowacyjne wzornictwo. Wspieramy też firmy, planujące wejście na rynki zagraniczne i oczywiście nie zapominamy o start-upach. Wciąż można zgłaszać innowacyjne pomysły na biznes do Platform Startowych, trwa również ciągły nabór wniosków dla firm, które, przy wsparciu tych Platform, z powodzeniem przygotowały swój pomysł do wprowadzenia na rynek. Teraz mogą starać się o dofinansowanie dalszego rozwoju i pierwszą sprzedaż – maksymalnie nawet do 1 mln złotych – wylicza Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy rok przyniesie kolejną pulę dotacji z UE dla firm
– Oferta zachęcająca do inwestowania w Polsce wschodniej jest zatem kompleksowa i dostosowana do wyzwań rozwojowych w makroregionie. Dotychczasowe doświadczenia z realizacji Programu Operacyjnego Polska Wschodnia i osiągnięte efekty potwierdzają, że dobrze odpowiada on na potrzeby firm – dodaje szefowa Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Produkty sieciowe
Do 15 stycznia 2020 r. potrwa ogłoszony jeszcze w br., konkurs o dotację na stworzenie produktów sieciowych. Łącznie do zdobycia jest 420 mln zł. O dofinansowanie mogą starać się zarówno konsorcja małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), jak i pojedyncze firmy. Przy czym te pierwsze, skupione w konsorcjach są dodatkowo premiowane. Co resort rozumie pod pojęciem „produkt sieciowy”? Przykładowo w turystyce to sytuacja, kiedy kilka firm połączy jedną wspólną marką oferowane przez siebie produkty, oferty czy atrakcje.