Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wraz z rzecznikiem funduszy europejskich stworzyło portal Głos beneficjenta. Ma on służyć przedsiębiorcom, samorządowcom (to dwie główne grupy beneficjentów funduszy UE), ale także wszystkim innym, którzy korzystają ze środków unijnych, a więc choćby przedstawicielom trzeciego sektora. Za pomocą portalu można zgłaszać propozycje usprawnień. Resort podkreśla, że chce wspólnie tworzyć bardziej efektywne rozwiązania i ułatwić dostosowanie do wytycznych obowiązujących w funduszach europejskich.
– Zależy nam, aby system inwestowania funduszy europejskich był maksymalnie prosty i przyjazny dla beneficjentów, a jednocześnie skuteczny wobec nadużyć. Czekamy na sugestie, jak lepiej odpowiadać na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli – mówi Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.
CZYTAJ TEŻ: Kościński: Zmieniamy całą administrację finansową
– Biuro rzecznika już od 3 lat wspiera beneficjentów. Rocznie zajmujemy się ponad dwustu sprawami. Rzadko jednak były to zgłoszenia dotyczące ułatwień. Dlatego cieszę się, że pojawia się narzędzie ułatwiające korzystanie ze środków europejskich. Na portalu będą publikowane pomysły, jak i odpowiedzi ministerstwa. Proces będzie więc transparentny. Będzie to też forum dyskusji – wtóruje Agata Zielińska, rzecznik funduszy europejskich.
– Customer Experience to pewnego rodzaju filozofia, która w obliczu dzisiejszej rzeczywistości i rosnącej konkurencyjności rynku, staje się elementem obowiązkowym. Musimy w tym podążać za biznesem. Głos beneficjenta idealnie wpisuje się w ten trend – dodaje Zielińska.
Głos beneficjenta – są już pierwsze postulaty
Na portalu, który działa od 1 lipca br. pojawiły się już pierwsze postulaty, także te dotyczące przedsiębiorców. Oto jeden z nich dotyczących wsparcia dla najmniejszych firm – „W przypadku mikro-przedsiębiorców w programach sektorowych, ale przede wszystkim w RPO, muszą być uwzględnione możliwości ubiegania się o środki na proste inwestycje. Początkujący przedsiębiorcy potrzebują często nowego sprzętu elektronicznego, oprogramowania, maszyn lub urządzeń.” – tak pisze jedna z osób, które już skorzystały z nowej aplikacji.