1,7 mld zł przeznaczy Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) na przeciwdziałanie skutkom pandemii. Pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie polskich przedsiębiorstw, w tym z sektora transportu.
Wśród oferowanych instrumentów jest leasing operacyjny z karencją w spłacie i ponadnormatywnym okresem spłaty. A także pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP oraz pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym.
CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus. Kto jest mikroprzedsiębiorcą, co z samozatrudnionymi
– Chcemy, aby w nowych warunkach, które wymuszą przedefiniowanie łańcuchów wartości i dostaw, nasza rodzima branża transportowa zachowała swoją konkurencyjność. I była gotowa do odpowiedzi na nowe wyzwania. Aby tak się stało, w tarczy antykryzysowej przewidzieliśmy rozwiązania przeznaczone specjalnie dla tego sektora – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.
– Produkty finansowe oferowane przez ARP pozwolą przedsiębiorstwom na przetrwanie trudnego okresu związanego z wprowadzeniem stanu epidemii. Zasady ich przyznawania zostały dostosowane do obecnych realiów rynkowych. Proponujemy kilkuletnie okresy finansowania oraz wydłużone okresy karencji –wskazuje z kolei Paweł Kolczyński, wiceprezes ARP.