Tarcza branżowa – mikro-dotacja dla firm

O mikro-dotację z tarczy branżowej w wysokości do 5 tys. zł będą mogli się starać mikro i mali przedsiębiorcy z wybranych branż.

Publikacja: 30.11.2020 10:54

Tarcza branżowa – mikro-dotacja dla firm

Foto: Tarcza branżowa to m.in. dotacja do 5 tys. zł. Źródło: Adobe Stock

O pomoc z tarczy branżowej będą mogły ubiegać się firmy z branż: gastronomicznej, kulturalno-rozrywkowej, fitness i rekreacyjnej, sprzedaży detalicznej, turystycznej i edukacyjnej.W przypadku branży kulturalno-rozrywkowej chodzi o działalność estradową, targową, fotograficzną, filmową, muzealną. Fitness to także siłownie, sport, rekreacja. Branża sprzedaży detalicznej obejmuje targowiska i bazary, a do branży turystycznej zaliczani są organizatorzy turystyki, przewodnicy górscy, hotele i podobne obiekty zakwaterowania, a także rezerwacja biletów.

CZYTAJ TEŻ: Którym firmom pomoże tarcza branżowa?

Z wyliczeń Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii wynika, że dotację otrzyma ok. 220 tys. przedsiębiorców. Łącznie pomoc ta ma wynieść ok. 1,1 mld zł.

CZYTAJ TEŻ: Tarcza branżowa – dla kogo dodatkowe postojowe?

Dotacja stanie się formą pomocy bezzwrotnej pod warunkiem wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej przez 3 miesiące od dnia jej otrzymania.

Mikro-dotacja z tarczy branżowej – jakie są warunki otrzymania?

Aby skorzystać z dotacji trzeba będzie spełnić następujące warunki:

  • na 30 września 2020 r. wykazać jeden z określonych rodzajów działalności;
  • na 30 września 2020 r. nie mieć zawieszonej działalności gospodarczej;
  • przychód z działalności uzyskany w październiku albo listopadzie 2020 r. powinien być niższy co najmniej o 40 proc. w stosunku do przychodu uzyskanego odpowiednio w październiku albo listopadzie 2019 r.
CZYTAJ TEŻ: Tarcza branżowa – które firmy nie zapłacą składek ZUS?

Dotacji będą udzielać powiatowe urzędy pracy na podstawie wniosków złożonych wyłącznie drogą elektroniczną, za pomocą serwisu www.praca.gov.pl

O pomoc z tarczy branżowej będą mogły ubiegać się firmy z branż: gastronomicznej, kulturalno-rozrywkowej, fitness i rekreacyjnej, sprzedaży detalicznej, turystycznej i edukacyjnej.W przypadku branży kulturalno-rozrywkowej chodzi o działalność estradową, targową, fotograficzną, filmową, muzealną. Fitness to także siłownie, sport, rekreacja. Branża sprzedaży detalicznej obejmuje targowiska i bazary, a do branży turystycznej zaliczani są organizatorzy turystyki, przewodnicy górscy, hotele i podobne obiekty zakwaterowania, a także rezerwacja biletów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY
Materiał Promocyjny
AI w szkoleniach językowych dla pracowników
Materiał partnera
Rozgrywka o fotel lidera w produkcji żywności zrównoważonej już trwa