Szansa na promocję podczas EXPO w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Ruszyła druga edycja programu partnerskiego dla firm. Polska Agencja Inwestycji i Handlu zachęca rodzimych przedsiębiorców do wzięcia udziału w akcji promocyjnej podczas światowej wystawy EXPO 2020 w Dubaju.

Wystawa światowa w Dubaju odbędzie się między 20 października 2020 r. a 10 kwietnia 2021 r. – Będzie to pierwsza wystawa światowa organizowana w kraju arabskim i ze względu na klimat będzie to EXPO zimowe – podkreśla Tadeusz Kościński, komisarz generalny sekcji polskiej światowej wystawy EXPO 2020 Dubaj. Kościński pełniący jednocześnie funkcję wiceministra finansów (do końca czerwca br. był wiceministrem przedsiębiorczości i technologii) wskazuje, że to największe wydarzenie porównywane z igrzyskami olimpijskimi lub mistrzostwami świata w piłce nożnej.

18 mln gości

Organizatorzy EXPO 2020 podczas 173 dni trwania wystawy spodziewają się 18 mln gości, z czego 70 proc. ma pochodzić z Półwyspu Indyjskiego, Azji Wschodniej, Afryki i Europy Zachodniej. Będzie to więc znakomita okazja do prezentacji oferty polskich przedsiębiorstw. Polski pawilon ma być przygotowany na przyjęcie ok. 1,8 mln gości. Stanie on na działce o powierzchni 1876 m2, a obok niego znajdą się pawilony: Belgii, Korei Południowej i Węgier.

Prezentacji oferty polskich firm ma m.in. posłużyć druga edycja programu partnerskiego uruchomionego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) będącego jednocześnie jednym z dziewięciu komponentów szerszego programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi naszego kraju w EXPO 2020 w ZEA, które to jako kraj – gospodarz będą obchodziły jubileusz 50-lecia powstania tego państwa. W myśl uchwały Rady Ministrów całkowite koszty udziału Polski w EXPO w Dubaju wyniosą 84,5 mln zł. To budżet na wszystkie aktywności, w tym na utrzymanie polskiego pawilonu narodowego przez pół roku.

Program partnerski dla firm

Celem programu partnerskiego jest umożliwienie polskim przedsiębiorstwom, także dużym, aktywnego udziału w wystawie i w programie uczestnictwa Polski w EXPO oraz promocji ich produktów i usług. Agencja biorąc pod uwagę różnorodność form zaangażowania Polski w obecność na EXPO 2020 przygotowała szeroką ofertę pakietów sponsorskich, która umożliwi współudział w finansowaniu i organizacji wielu inicjatyw, na różnym poziomie zaangażowania finansowego. Program partnerski kierowany do rodzimych przedsiębiorców przewiduje cztery kategorie partnerstwa: 1- wyposażenie pawilonu, w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej, 2 – wydarzenia towarzyszące (nieodłączną częścią polskiej obecności na wystawach światowych EXPO są wydarzenia towarzyszące o charakterze gospodarczym, kulturalnym, edukacyjnym, czy sportowym), 3 – wydarzenia towarzyszące branżowe (np. pokazy: mody, kosmetyków czy produktów spożywczych) i 4 – partnerstwo specjalne (możliwość stworzenia indywidualnego programu współpracy).

– Udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju wpisuje się w ustawowe zadania Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu czyli wsparcie polskich przedsiębiorców w realizacji międzynarodowych ambicji. Drugą edycję programu partnerskiego uruchamiamy w odpowiedzi na głosy z rynku. To dla krajowych przedsiębiorców, niezależnie od skali ich działalności, jedyna w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie – mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa PAIH. – Naszym zdaniem nie ma lepszego czasu i miejsca na promocję polskich firm z potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu niż EXPO 2020 w Dubaju – wtóruje Monika Dyląg, koordynatorka projektu EXPO w PAIH wskazując, że nabór do programu partnerskiego ma formułę konkursu.

Pierwsza edycja tego programu zakończyła się w grudniu 2018 r. Do udziału zgłosiło się wtedy ponad 40 firm, które będą współtworzyć udział Polski w EXPO 2020. Teraz, do 27 września br., PAIH czeka na kolejne. Przedsiębiorcy zainteresowani programem więcej szczegółów, w tym regulamin programu partnerskiego, znajdą na: www.expo.gov.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nie każda praca twórcza z 50-proc. kosztami

Samo wykonywanie pracy twórczej nie oznacza powstania utworu. I przejścia praw z tego tytułu ...

Jak pokonać problemy kadrowe w małej firmie

Już dwie trzecie mikro, małych i średnich firm obawia się pogorszenia swojej sytuacji z ...

Nabywca nie może żądać faktury zbiorczej

Przepisy pozwalają na wystawianie faktur zbiorczych. Ale tylko sprzedawcy. Dlatego nabywca nie może domagać ...

Czy dziecko musi zgłaszać fiskusowi kieszonkowe od ojca?

Ojciec, który przelewa drobne kwoty na konto pełnoletniego syna, wypełnia obowiązek alimentacyjny. Dziecko nie ...

Zmienią się druki PIT, CIT i VAT

Liczne zmiany w przepisach podatkowych zobligowały ministra finansów do zaktualizowania formularzy podatkowych. Zmiany dotyczą ...