Szansa na promocję podczas EXPO 2020 w ZEA

Ruszyła druga edycja programu partnerskiego dla firm. Polska Agencja Inwestycji i Handlu zachęca rodzimych przedsiębiorców do wzięcia udziału w akcji promocyjnej podczas światowej wystawy EXPO 2020 w Dubaju.

Wystawa światowa w Dubaju odbędzie się między 20 października 2020 r. a 10 kwietnia 2021 r. – Będzie to pierwsza wystawa światowa organizowana w kraju arabskim i ze względu na klimat będzie to EXPO zimowe – podkreśla Tadeusz Kościński, komisarz generalny sekcji polskiej światowej wystawy EXPO 2020 Dubaj. Kościński pełniący jednocześnie funkcję wiceministra finansów (do końca czerwca br. był wiceministrem przedsiębiorczości i technologii) wskazuje, że to największe wydarzenie porównywane z igrzyskami olimpijskimi lub mistrzostwami świata w piłce nożnej.

18 mln gości

Organizatorzy EXPO 2020 podczas 173 dni trwania wystawy spodziewają się 18 mln gości, z czego 70 proc. ma pochodzić z Półwyspu Indyjskiego, Azji Wschodniej, Afryki i Europy Zachodniej. Będzie to więc znakomita okazja do prezentacji oferty polskich przedsiębiorstw. Polski pawilon ma obsłużyć przyjęcie ok. 1,8 mln gości. Stanie on na działce o powierzchni 1876 m2. Obok niego znajdą się pawilony: Belgii, Korei Południowej i Węgier.

Prezentacji oferty polskich firm ma m.in. posłużyć druga edycja programu partnerskiego uruchomionego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). Jest on jednocześnie jednym z dziewięciu komponentów szerszego programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi naszego kraju w EXPO 2020 w ZEA, które to jako kraj – gospodarz będą obchodziły jubileusz 50-lecia powstania tego państwa. W myśl uchwały Rady Ministrów całkowite koszty udziału Polski w EXPO w Dubaju wyniosą 84,5 mln zł. To budżet na wszystkie aktywności, w tym na utrzymanie polskiego pawilonu narodowego przez pół roku.

Program partnerski dla firm

Celem programu partnerskiego jest umożliwienie polskim przedsiębiorstwom, także dużym, aktywnego udziału w wystawie i w programie uczestnictwa Polski w EXPO oraz promocji ich produktów i usług. Agencja przygotowała szeroką ofertę pakietów sponsorskich, która umożliwi współudział w finansowaniu i organizacji wielu inicjatyw, na różnym poziomie zaangażowania finansowego.

Program partnerski kierowany do rodzimych przedsiębiorców przewiduje cztery kategorie partnerstwa: 1- wyposażenie pawilonu, w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej, 2 – wydarzenia towarzyszące (nieodłączną częścią polskiej obecności na wystawach światowych EXPO są wydarzenia towarzyszące o charakterze gospodarczym, kulturalnym, edukacyjnym, czy sportowym), 3 – wydarzenia towarzyszące branżowe (np. pokazy: mody, kosmetyków czy produktów spożywczych) i 4 – partnerstwo specjalne (możliwość stworzenia indywidualnego programu współpracy).

CZYTAJ TAKŻE: Targi Gitex 2019 w Dubaju to szansa dla polskich firm

– Udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju wpisuje się w ustawowe zadania Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu czyli wsparcie polskich przedsiębiorców w realizacji międzynarodowych ambicji. Drugą edycję programu partnerskiego uruchamiamy w odpowiedzi na głosy z rynku. To dla krajowych przedsiębiorców, niezależnie od skali ich działalności, jedyna w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie – mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa PAIH.

– Naszym zdaniem nie ma lepszego czasu i miejsca na promocję polskich firm z potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu niż EXPO 2020 w Dubaju – wtóruje Monika Dyląg, koordynatorka projektu EXPO w PAIH wskazując, że nabór do programu partnerskiego ma formułę konkursu.

Pierwsza edycja tego programu zakończyła się w grudniu 2018 r. Do udziału zgłosiło się wtedy ponad 40 firm, które będą współtworzyć udział Polski w EXPO 2020. Teraz, do 27 września br., PAIH czeka na kolejne. Przedsiębiorcy zainteresowani programem więcej szczegółów, w tym regulamin programu partnerskiego, znajdą na: www.expo.gov.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

100 mln zł dla firm z woj. opolskiego

Niemal 500 lokalnych biznesów – aż 375 mikroprzedsiębiorców oraz 75 małych firm – sięgnęło ...

Włochy kuszą polskich przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy są coraz mocniej obecni na włoskim rynku. Rośnie nie tylko eksport polskich ...

Od prywaciarza do biznesmena

W Polsce działa około miliona firm rodzinnych, które stanowią 60 proc. małych i średnich ...

Podatek obrotowy już od września. Żywność będzie jeszcze droższa

Polska nie chce dłużej czekać z pobieraniem daniny od sprzedawców detalicznych. To, kiedy podatek ...

Kwota za wystąpienie ze spółki nie zawsze z PIT

Co następuje, gdy wspólnik występuje ze spółki cywilnej i otrzymuje spłatę udziałów w formie ...

Polscy przedsiębiorcy przebili się w Mjanmie

Dwie polskie firmy zadebiutowały na rynku w Mjanmie (Birmie). Pomogła im w tym Polska ...