Wiele sposobów, aby trafić na EXPO 2020 w Dubaju

Reklama świetlna Światowej Wystawy EXPO 2020 na lotnisku w Dubaju, foto: Artur Osiecki

Misje handlowe, sponsoring, stoiska na targach – to propozycje dla firm, które chcą wykorzystać kolejną wystawę światową do promocji swej oferty. Wkrótce mija termin zgłoszeń na granty.

Wystawy światowe od lat budzą ogromne zainteresowanie publiczności. Polska ma też ostatnio dobrą passę. Nasze pawilony podczas wystaw w Japonii (2005 r.) i Chinach (2010 r.) były sporym sukcesem. Polski pawilon z Szanghaju znalazł nawet kupca i nową lokalizację.

Za rok EXPO rozpocznie się w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). I wedle pierwszych prognoz ma przyciągnąć 18 mln gości i 200 państw w roli uczestników, w tym oczywiście Polskę.

Oferta dla przedsiębiorstw

Półroczna wystawa, która ruszy w październiku 2020 r., jest szansą dla polskich przedsiębiorców na poznanie nowego rynku. Wystawy są bowiem pretekstem do promowania państw i ich gospodarek. Regularnie przy każdej z wystaw odbywają się więc misje gospodarcze dla różnych branż gospodarczych. Tym razem organizator polskiej obecności na EXPO – Polska Agencja Inwestycji i Handlu – przygotowała osiem różnych programów dla przedsiębiorców.

Na firmy z największym portfelem czeka program partnerski, który zakłada wspólne działania promocyjne. Agencja szuka w ten sposób sponsorów wyposażenia pawilonu Polski, w tym części gastronomicznej oraz wydarzeń towarzyszących. PAIH ma już 40 chętnych firm, ale do końca września br. czeka na kolejne.

W ramach programu Expo Live sam organizator EXPO w Dubaju oferuje granty dla start-upów o wartości 100 tys. dolarów, a także możliwość prezentacji projektu podczas wystawy. Zgłosiło się już 120 innowatorów z 65 krajów. Ostatni mają szansę na składanie wniosków do 15 września.

Długa lista targów

Zapewne nieco łatwiej będzie można dostać się na wybrane z dziewiętnastu targów branżowych w ZEA. Chodzi o różne branże. Od sprzętu medycznego (Targi Arab Health), przez biotechnologię i farmaceutykę, targi spożywcze, meble, kosmetyki, modę, jachty, budownictwo, przez jeździectwo po branżę ślubną. Nabór prowadzi PAIH.

W ramach programu Polskie Mosty Technologiczne, również prowadzonego przez Agencję, firmy zainteresowane rynkami arabskimi mogą ubiegać się o dotacje sięgające 200 tys. zł na działania związane z ekspansją zagraniczną na rynki Bliskiego Wschodu.

Oddzielne wsparcie dla firm ma także zaoferować 14 urzędów marszałkowskich. W celu zapoznania się ze szczegółami pomocy trzeba najpierw zgłosić się do PAIH.

Firmy będą też mogły wziąć udział w Forum Gospodarczym Polska – ZEA. Agencja wciąż czeka na zgłoszenia od zainteresowanych przedsiębiorców. Poza tym, firmy mogą się po prostu zgłosić do katalogu z profilami polskich przedsiębiorstw, który będzie dystrybuowany w polskim pawilonie na terenie EXPO oraz podczas ww. targów branżowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża rolno-spożywcza oczekuje tarczy proeksportowej

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora rolnego oraz rolno-spożywczego mają konkretne oczekiwania w ...

Wycofanie auta z firmy nie zawsze spowoduje skutki w VAT

Jeśli przedsiębiorcy w momencie nabycia samochodu nie przysługiwało prawo do odliczenia VAT oraz nie ...

Małe i średnie firmy rzadziej myślą o rozwoju w 2020 r.

Najważniejsze w tym roku dla większości przedsiębiorstw z sektora MŚP będą wyzwania związane z ...

Aplikacja z Polski wesprze USA w walce z koronawirusem

Polski startup Immersion na zlecenie amerykańskiego rządu stworzył platformę, która przeszkoli personel medyczny w ...

Szansa na akcelerację dla polskich start-upów technologicznych

Już tylko 10 dni zostało na zgłoszenia polskich start-upów technologicznych do trzeciej edycji programu ...

Ubezpieczenia eksportowe nie są drogą fanaberią

Sprawdzenie wiarygodności partnera często jest skomplikowane, ale są do tego odpowiednie narzędzia – mówi ...