Wiele sposobów, aby trafić na EXPO 2020 w Dubaju

Reklama świetlna Światowej Wystawy EXPO 2020 na lotnisku w Dubaju, foto: Artur Osiecki

Misje handlowe, sponsoring, stoiska na targach – to propozycje dla firm, które chcą wykorzystać kolejną wystawę światową do promocji swej oferty. Wkrótce mija termin zgłoszeń na granty.

Wystawy światowe od lat budzą ogromne zainteresowanie publiczności. Polska ma też ostatnio dobrą passę. Nasze pawilony podczas wystaw w Japonii (2005 r.) i Chinach (2010 r.) były sporym sukcesem. Polski pawilon z Szanghaju znalazł nawet kupca i nową lokalizację.

Za rok EXPO rozpocznie się w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). I wedle pierwszych prognoz ma przyciągnąć 18 mln gości i 200 państw w roli uczestników, w tym oczywiście Polskę.

Oferta dla przedsiębiorstw

Półroczna wystawa, która ruszy w październiku 2020 r., jest szansą dla polskich przedsiębiorców na poznanie nowego rynku. Wystawy są bowiem pretekstem do promowania państw i ich gospodarek. Regularnie przy każdej z wystaw odbywają się więc misje gospodarcze dla różnych branż gospodarczych. Tym razem organizator polskiej obecności na EXPO – Polska Agencja Inwestycji i Handlu – przygotowała osiem różnych programów dla przedsiębiorców.

Na firmy z największym portfelem czeka program partnerski, który zakłada wspólne działania promocyjne. Agencja szuka w ten sposób sponsorów wyposażenia pawilonu Polski, w tym części gastronomicznej oraz wydarzeń towarzyszących. PAIH ma już 40 chętnych firm, ale do końca września br. czeka na kolejne.

W ramach programu Expo Live sam organizator EXPO w Dubaju oferuje granty dla start-upów o wartości 100 tys. dolarów, a także możliwość prezentacji projektu podczas wystawy. Zgłosiło się już 120 innowatorów z 65 krajów. Ostatni mają szansę na składanie wniosków do 15 września.

Długa lista targów

Zapewne nieco łatwiej będzie można dostać się na wybrane z dziewiętnastu targów branżowych w ZEA. Chodzi o różne branże. Od sprzętu medycznego (Targi Arab Health), przez biotechnologię i farmaceutykę, targi spożywcze, meble, kosmetyki, modę, jachty, budownictwo, przez jeździectwo po branżę ślubną. Nabór prowadzi PAIH.

W ramach programu Polskie Mosty Technologiczne, również prowadzonego przez Agencję, firmy zainteresowane rynkami arabskimi mogą ubiegać się o dotacje sięgające 200 tys. zł na działania związane z ekspansją zagraniczną na rynki Bliskiego Wschodu.

Oddzielne wsparcie dla firm ma także zaoferować 14 urzędów marszałkowskich. W celu zapoznania się ze szczegółami pomocy trzeba najpierw zgłosić się do PAIH.

Firmy będą też mogły wziąć udział w Forum Gospodarczym Polska – ZEA. Agencja wciąż czeka na zgłoszenia od zainteresowanych przedsiębiorców. Poza tym, firmy mogą się po prostu zgłosić do katalogu z profilami polskich przedsiębiorstw, który będzie dystrybuowany w polskim pawilonie na terenie EXPO oraz podczas ww. targów branżowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wsparcie PARP dla ekspansji zagranicznej firm z Polski Wschodniej

Trwa ostatnia runda tegorocznego konkursu „Internacjonalizacja MŚP”. Przedsiębiorcy z Polski Wschodniej mogą otrzymać nawet ...

Polacy boją się chmury

Najchętniej z technologii rozwiązań chmurowych korzystają Włosi i Brytyjczycy. Rodzime firmy do chmury przekonują ...

Tylko niecałe trzy tygodnie na zgłoszenia Polskiego Produktu Przyszłości

Sto tysięcy złotych otrzyma zwycięzca konkursu na Polski Produkt Przyszłości. Pierwszy raz uczestnicy rywalizują ...

Jak zbudować swoje guanxi?

Nie jest niczym nadzwyczajnym fakt, że Chińczycy będą mówić co innego i robić coś ...

Fintechy stają się MIP-ami

KNF wydaje coraz więcej licencji na działanie tzw. małej instytucji płatniczej (MIP). Do końca ...

Wolni strzelcy po godzinach

Niemal połowa polskich freelancerów traktuje dochody ze zleceń tylko jako dodatek do stałej pensji. ...