Ostatnie miesiące były niełatwe dla większości polskich przedsiębiorców z branży wyposażenia wnętrz eksportujących swoje produkty do krajów Bliskiego Wschodu. Projekty budownictwa komercyjnego i mieszkalnego na Bliskim Wschodzie w marcu zdecydowanie wyhamowały. Lokalni przedsiębiorcy zamrozili inwestycje w zakresach, które nie były kluczowe i nastawili się na obserwację ogólnoświatowej sytuacji. W ostatnich tygodniach można jednak zauważyć, że branża zaczyna małymi krokami się odmrażać, a w Arabii Saudyjskiej wznowiono prace nad gigantycznym projektem, dla którego realizacji niezbędne będzie dostarczenie wielu elementów wyposażenia. Może warto przyjrzeć się tej inicjatywie?
Co mówią eksperci o branży hotelarskiej w ZEA?
Targi The Hotel Show przeanalizowały obecną sytuację hotelarstwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) poprzez webinar, na który zarejestrowało się aż 2700 uczestników z 87 krajów, w tym z Polski (16 firm). Zainteresowanie inicjatywą było ogromne. Wszyscy wypowiadający się eksperci stwierdzili, że rok 2021 będzie rokiem powrotu do normalności. Sektor hospitality jest w dużym stopniu uzależniony od linii lotniczych, restrykcji rządów oraz turystów, którzy muszą nabrać pewności siebie. Hotele, resorty i restauracje będą musiały zacząć promować się jako „clean and safe”. Eksperci zgodzili się, że segment wypoczynkowy w hotelarstwie, w którym zapowiada się największa konkurencja, otworzy się szybciej niż segment biznesowy i korporacyjny.
W sektorze HoReCa natomiast wygrają najbardziej oryginalne i innowacyjne rozwiązania. Trzeba będzie poradzić sobie z restrykcjami, a jednocześnie być otwartym na dostarczenie klientowi unikalnego doświadczenia kulinarnego.
– Nie traćmy nadziei, wszyscy przechodzimy przez to samo. Musimy być silni i pracować wspólnie, a znów będziemy odnosić sukcesy! – mówił jeden z ekspertów podczas Webinaru The Hotel Show.
CZYTAJ TEŻ: Perspektywy współpracy z branżą hotelarską w ZEA