Wielkie targi w Chinach przenoszą się do sieci

Ningbo - miasto w prowincji Zhejiang, Chiny. Źródło: Adobe Stock

Tegoroczna edycja największych targów konsumenckich dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Chinach odbędzie się w internecie. Polskie firmy mogą się wystawić bezpłatnie.

Targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair (China – CEEC Expo) organizuje od 2015 roku Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zaprasza na nie państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 krajami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1), w tym Polskę. Wydarzenie odbywało się dotychczas co roku w czerwcu w mieście Ningbo. I gromadziło tysiące chińskich handlowców, agentów, importerów oraz przedstawicieli sieci dystrybucji.

Bez wyjazdu do Chin

Tegoroczna edycja targów również odbędzie się w czerwcu (rozpocznie się 8 czerwca) tyle że nie trzeba lecieć do Państwa Środka gdyż impreza odbędzie się wirtualnie.

– Przeniesienie targów do świata wirtualnego przed epidemią byłoby dla nas nie do przyjęcia. Jednak aktualnie w Chinach tego rodzaju metoda układania relacji biznesowych jest coraz częstsza i namawiają do niej chińskie władze. Wymusiła to oczywiście pandemia koronawirusa – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolno-spożywczego.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus: Chińska tarcza antykryzysowa

– Chińczycy są narodem pragmatycznym i potrafią szybko dostosować się do nowych warunków zgodnie z ich narodową cechą: jest kryzys, jest szansa. Polskie firmy, które będą potrafiły dotrzymać tempa narzuconego przez Chińczyków mają szanse nie tylko na kontynuację dotychczasowego eksportu, ale zdobycie nowych odbiorców – dodaje Strzelecki.

Stoisko narodowe

Podczas trzech ostatnich edycji targów China – CEEC Expo polskie stoisko narodowe organizowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2019 r. zaprezentowało się na nim 36 polskich firm z branży spożywczej, kosmetycznej i jubilerskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Jaki jest chiński klient?

Teraz polscy przedsiębiorcy mogą ponownie zaprezentować się na tych targach. Tyle że w sieci i bezpłatnie.

Zarejestrować się na targi można do 15 maja poprzez stronę organizatora Przedsiębiorcy będą mogli wzbogacić wirtualne stoisko materiałami multimedialnymi i porozmawiać z potencjalnymi kupcami online. PAIH pomaga w rejestracji.

CZYTAJ TAKŻE: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Księgowa przypomina przedsiębiorcom o zmianach w podatkach

Paragony tylko z NIP, przelewy tylko na zgłoszone rachunki bankowe i split payment. Na ...

FinTech dla małych i średnich przedsiębiorstw

Rozwój małych i średnich firm jest coraz częściej uzależniony od umiejętności stosowania przez nie ...

Prezenty biznesowe w dobie pandemii

Pandemia odbiła się na budżetach, które firmy przeznaczały na świadczenia pozapłacowe i benefity. Przedsiębiorcy ...

Zatoka Perska (Arabska) to region szukający żywności

W Polsce problemy z zapełnionymi magazynami najbardziej dotykają przemysł mięsny i branżę mleczarską. Tymczasem ...

Cztery startupy z Polski w półfinałach prestiżowych konkursów

Poznaliśmy półfinalistów dwóch flagowych europejskich konkursów dla innowatorów w sektorze ochrony zdrowia. Chodzi o ...

Polski handel z Wyspami po brexicie

Już w najbliższą sobotę (1 lutego 2020 r.) Wielka Brytania opuści Unię Europejską. Ma ...