Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia przepisami wydatki na ekspansję, które są kosztem uzyskania przychodów, można dodatkowo odliczyć od dochodu. Do 1 mln zł rocznie.

Czytaj więcej

Milion do odliczenia na promocję nowego produktu

Ulga obejmuje też wydatki na reklamę internetową, co potwierdziła skarbówka w swojej interpretacji (numer 0111-KDIB1-1.4010.188.2022.2.BS).

Wystąpiła o nią spółka, która chce wprowadzić na rynek nowy produkt – budkę akustyczną. Zamierza go wypromować w internecie. Skorzysta z kilku systemów reklamowych. Przykładowo pozwalającego na wyświetlanie linków w wynikach wyszukiwarki. Używać będzie też precyzyjnie kierowanych reklam graficznych i tekstowych. Na promocję poniesie wiele wydatków. Przy sprzedaży budki za pośrednictwem portali internetowych będzie musiała też uiścić prowizję uzależnioną od obrotów.

Fiskus potwierdził, że prowadzona w internecie kampania reklamowa mieści się w katalogu działań promocyjno-informacyjnych, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT. Dotyczy to też prowizji od sprzedaży, której uiszczenie jest warunkiem reklamowania produktów za pośrednictwem określonych portali. To także koszt poniesiony w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży wytworzonych produktów.

Art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT
Jakie wydatki podlegają uldze na ekspansję

Koszty uczestnictwa w targach, dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów, przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także dotyczącej certyfikacji oraz rejestracji znaku towarowego, wydatki na działania promocyjno-informacyjne, w tym zakup przestrzeni reklamowych, przygotowanie strony internetowej, publikacje prasowe, broszury, katalogi informacyjne i ulotki dotyczące produktów.