Interpretacja dotyczy spółki, zajmującej się przygotowywaniem i dostarczaniem żywności. Chce ona zwiększyć sprzedaż kateringu dietetycznego. W tym celu nawiązała współpracę z wpływowymi w świecie mediów społecznościowych osobami, tzw. influencerami. Sprzedaje im katering za złotówkę (netto), w zamian za to promują go na swoich profilach czy polecają znajomym.

Firma przekonywała, że taka współpraca powinna przyczynić się do pozyskania nowych klientów i zwiększenia obrotów. Spółka miała wątpliwości, jak rozliczyć sprzedaż kateringu influencerom? Czy VAT należy zapłacić od złotówki?

Fiskus w interpretacji nr 0111-KDIB3-1.4012.507.2022.2.WN zgodził się, że podatek należy zapłacić tylko od złotówki. Promocyjna cena jest podstawą opodatkowania.

Co więcej, spółka ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na posiłki sprzedawane po promocyjnej cenie.

Czytaj więcej

Katering dla influencera za złotówkę? Skarbówka nie ma nic przeciwko