Samochód rajdowy w firmie. To reklama i koszty podatkowe

Samochód rajdowy można rozliczyć w kosztach podatkowych spółki, jeżeli ma służyć tylko do promocji - uznał Naczelny Sąd Administracyjny.

Publikacja: 24.10.2022 13:39

Samochód rajdowy w firmie. To reklama i koszty podatkowe

Foto: Adobe Stock

O interpretację wystąpiła spółka, która zajmuje się głównie importem i sprzedażą wyrobów hutniczych ze stali oraz świadczeniem usług w tym zakresie. Firma jest też poddostawcą m.in. dla branży produkcji części i podzespołów samochodowych.

We wniosku wskazała, że zamierza kupić samochód rajdowy, który ma stanowić narzędzie promocji. Auto ma zostać opatrzone reklamą jej z logiem. Podatniczka zapewniała, że jego udział w rajdach będzie stanowił znaczne wsparcie marketingowo-promocyjne, a ona będzie miała licencję sponsorską. Ponadto z wniosku wynikało, że spółka ustaliła zasady wykluczające użycie samochodu rajdowego do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą. W regulaminie zapisano bowiem, że pojazd może być wykorzystywany wyłącznie jako narzędzie promocji i reklamy podczas rajdów.

Fiskus odpowiedział spółce, że wydatków na takie auto nie będzie mogła rozliczyć w kosztach podatkowych. Urzędnicy skarbówki nie tylko nie dopatrzyli się wpływu zakupu auta rajdowego na zyski spółki, ale wręcz uznali że wydatki z nim związane będą miały charakter reprezentacji, która jest wyłączona z kosztów. Ponadto w ocenie urzędników samo zamieszczenie logo firmy i uczestnictwo tak oznaczonym autem w rajdach nie wystarczy, by uznać je za działanie o charakterze marketingowym czy reklamowo-promocyjnym.

Spółka zaskarżyła interpretację i wygrała. Najpierw przed WSA, a ostatnio przed Naczelnym Sądem Administracyjnym (sygnatura akt: II FSK 533/20).

Sąd wziął pod uwagę, że sporny samochód rajdowy ma służyć wyłącznie jako narzędzie promocji i reklamy. Nie bez znaczenia było też to, że spółka zajmuje się sprzedażą podzespołów i części samochodowych. Dlatego sąd potwierdził prawo do kosztów.

Czytaj więcej

Auto z reklamą na rajdzie da korzyść w podatkach

O interpretację wystąpiła spółka, która zajmuje się głównie importem i sprzedażą wyrobów hutniczych ze stali oraz świadczeniem usług w tym zakresie. Firma jest też poddostawcą m.in. dla branży produkcji części i podzespołów samochodowych.

We wniosku wskazała, że zamierza kupić samochód rajdowy, który ma stanowić narzędzie promocji. Auto ma zostać opatrzone reklamą jej z logiem. Podatniczka zapewniała, że jego udział w rajdach będzie stanowił znaczne wsparcie marketingowo-promocyjne, a ona będzie miała licencję sponsorską. Ponadto z wniosku wynikało, że spółka ustaliła zasady wykluczające użycie samochodu rajdowego do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą. W regulaminie zapisano bowiem, że pojazd może być wykorzystywany wyłącznie jako narzędzie promocji i reklamy podczas rajdów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
PIT & CIT & VAT
NSA: rozbijanie płatności na kilka faktur nie zwalnia z limitu 15 tys. zł
PIT & CIT & VAT
Są nowe informacje w sprawie reformy składki zdrowotnej
PIT & CIT & VAT
Kasowy PIT będzie oznaczać nowe obowiązki dla firm
PIT & CIT & VAT
Ważna interpretacja skarbówki. Chodzi o Polski Ład i odliczenie składki zdrowotnej
PIT & CIT & VAT
Wynajęty pokój w kosztach firmy? Skarbówka odpowiedziała