Ulga na złe długi

Tarcza antykryzysowa 4.0 przewiduje szybsze korzystanie z ulgi na złe długi. Źródło: Adobe Stock

Tarcza antykryzysowa 4.0 przewiduje szybsze korzystanie z ulgi na złe długi.

Projekt tarczy antykryzysowej 4.0 przewiduje dla podatników ponoszących negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu epidemii COVID-19 możliwość skorzystania z ulgi na złe długi, w zakresie odliczania wierzytelności, począwszy od okresu rozliczeniowego, w którym upłynęło 30 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie, do okresu, w którym wierzytelność została uregulowana lub zbyta. Obecnie okres ten wynosi 90 dni od dnia upływu terminu zapłaty.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus. Urlop wyznaczy nam szef

Z ulgi tej skorzystają także podatnicy, którzy na 2020 r. wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek i ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu epidemii COVID-19. Podatnicy ci będą mogli zmniejszyć zaliczkę należną o niezapłaconą wierzytelność za miesiąc, w którym upłynęło 30 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie, do okresu, w którym wierzytelność została uregulowana lub zbyta.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus. Obniżenie pensji o połowę i postojowe

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Robot do firmy teraz też w leasingu

Firmą mogą sięgnąć po korzyści z używania robotów współpracujących bez początkowej inwestycji kapitałowej. Firmy, ...

Praca w biurze podczas epidemii koronawirusa – praktyki z Chin

Jak wygląda życie codzienne i funkcjonowanie biznesu w Chinach, pisze specjalnie dla serwisu firma.rp.pl ...

Startup UVera z prestiżową europejską nagrodą

Startup UVera opracował substancję chroniącą przed całym spektrum promieniowania słonecznego. Rozwiązanie jest ekologiczne, bezpieczne ...

Bezpieczeństwo sieci i danych podczas home office obowiązkiem pracodawcy

Kto powinien pokryć koszty zabezpieczenia sieci domowej pracownika podczas pracy w trybie home office ...

Walkę z COVID-19 można ująć w rozliczeniach z fiskusem

Firmy, które opracują produkty niezbędne do walki z koronawirusem, mają prawo ująć ten fakt ...

Na polski rynek wejść jest łatwo, ale osiągnąć dużą skalę już nie

Na naszych ubraniach jest metka „Made in Poland”. My się tego nie boimy. Dzisiaj ...