Pieniądze dla SentiOne mają posłużyć rozwojowi technologii sztucznej inteligencji (AI) – rozumienia języka naturalnego: polskiego, hiszpańskiego, czy angielskiego. To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na rozwój tzw. konwersacyjnej AI. Chodzi m.in. o chatboty i voiceboty.

Ze swej strony SentiOne zainwestuje w projekt 5,2 mln zł, co pozwoli łącznie przeznaczyć 24 mln zł na udoskonalenie zaawansowanych produktów.

To nie pierwsza dotacja na B+R

To już trzeci grant badawczo-rozwojowy dla SentiOne. – Sukces poprzedniego projektu, który pozwolił nam rozwinąć technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji i podbić rynek botów, utwierdził nas w przekonaniu, że to słuszny kierunek rozwoju dla naszej spółki – mówi Kamil Bargiel, założyciel SentiOn. – Pandemia pokazała, że to właśnie umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomogło firmom optymalizować swoje koszty, usprawnić wewnętrzne procesy i zwiększać sprzedaż. Pozyskanie prawie 19 mln zł na trzyletni projekt daje nam wystarczająco dużo czasu i zasobów, aby kontynuować rozwój technologii rozumienia języka naturalnego – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie

SentiOne wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji m.in. w monitoringu internetu, platformie do obsługi klientów, automatycznie podpowiadającej najlepsze rozwiązania ich problemów, oraz chatbotach i voicebotach, które rozumieją intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96 proc. Ze wsparcia botów SentiOne korzystają m.in. Alior Bank, Bank BNP Paribas i Kruk S.A.

CZYTAJ TEŻ: Polski start-up konkuruje ze Škodą na elektryki w Pradze

SentiOne założono 10 lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. W ub.r. startup odnotował przychód w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do 2019 r. Firma ma biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Holandii, Meksyku i na Węgrzech.