Startup UVera z prestiżową europejską nagrodą

Gala wręczenia Innostars Awards 2019
fot. mat. pras.

Startup UVera opracował substancję chroniącą przed całym spektrum promieniowania słonecznego. Rozwiązanie jest ekologiczne, bezpieczne i naturalne. Firma wygrała konkurs EIT Health InnoStars Awards 2019.

Łódzki startup UVera wygrał konkurs EIT Health InnoStars Awards 2019. Jest to europejski konkurs dla startupów z branży medycznej i opieki zdrowotnej. UVera pokonała 115 konkurentów. Zdobyła 25 tys. euro na dalszy rozwój technologii, wsparcie mentoringowe i doradztwo biznesowe. Jak również uzyskała dostęp do największego europejskiego partnerstwa publiczno-prywatnego EIT Health.

– Uczestnictwo w InnoStars Awards to było ekscytujące doświadczenie, które przyspieszyło rozwój naszego startupu. Spotkaliśmy wspaniałych mentorów i doradców. Pomogli nam dopracować ofertę, treści dla mediów oraz przygotować się do spotkań z inwestorami – powiedziała Magda Jander z UVera.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup BIMproQr z sukcesem w Singapurze

Polska firma opracowała substancję chroniącą przed całym spektrum promieniowania słonecznego. Innowacja zdobyła pierwsze miejsce w tegorocznej edycji EIT Health InnoStars Awards. Drugie miejsce zajęła czeska firma InoCure. Zaprezentowała ona nowy sposób testowania leków. A trzecie miejsce przypadło portugalskiemu zespołowi HydruStent. Opracował on biodegradowalny cewnik, który pomoże wykryć niewydolność oraz choroby nerek.

Rozwiązanie bezpieczne dla ludzi i środowiska

Obecnie stosowane filtry UV nie są obojętne dla zdrowia i środowiska. Mogą powodować uszkodzenia DNA, zwiększać ryzyko raka skóry, gromadzić się w tkankach ludzkich oraz powodować reakcje alergiczne. Środki te są również odpowiedzialne za niszczenie raf koralowych i naruszenie ekosystemu morskiego.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma w elitarnym gronie

Szacuje się, że tylko w 2019 roku sprzedano aż 1,2 mld sztuk kremów do opalania o składzie, który może wzbudzać wątpliwości ekspertów. Oznacza to, w ciągu roku do ekosystemu morskiego trafi ok. 700 20-tonowych ciężarówek wypełnionych balsamem do opalania. Dlatego coraz częściej władze kurortów zakazują stosowania niektórych filtrów UV. Tak zrobiły m.in Hawaje, Floryda, Palau, Bonaire, Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych.

Rozwiązania tych problemów zaproponował polski startup UVera. Polega ono na wykorzystaniu naturalnie występującej w przyrodzie bakterii do stworzenia środka, który jest w stanie pochłonąć pełne spektrum promieniowania UV. I zapewnia przy tym ochronę skóry i jednocześnie eliminuje zagrożenia zdrowotne oraz zanieczyszczenie środowiska.

Magda Jander z UVera, fot. mat. pras.

Europejska rywalizacja

Konkurs InnoStars Awards jest przeznaczony dla startupów rozwijających produkty i usługi z obszarze medycyny i opieki zdrowotnej, będące na wczesnym etapie rozwoju. Zespoły startujące w konkursie muszą pochodzić z krajów Unii Europejskiej, należących do grona tzw. umiarkowanych innowatorów w rankingu European Innovation Scoreboard. Są to kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej objęte europejskim programem Regional Innovation Scheme. Wspiera go Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), organizacja UE.

CZYTAJ TAKŻE: CloudFerro z kontraktem dla niemieckiej agencji kosmicznej

Zespoły przez dziewięć miesięcy uczestniczą w warsztatach i sesjach mentoringowych, doskonalą swój model biznesowy i tzw. pitch inwestorski. Ostatecznie w finale bierze udział dziesięć najlepszych zespołów, które walczą o nagrody finansowe. W tym roku odbyła się trzecia edycja konkursu.

– InnoStars Awards jest jednym z najważniejszych konkursów dla początkujących startupów, które rozwijają produkty i usługi w obszarze digital health, biotech i medtech. Poziom prezentowanych rozwiązań jest naprawdę wysoki – mówi Mikołaj Gurdała, dyrektor ds. innowacji w EIT Health InnoStars.

– Zwycięstwo łódzkiego startupu, który na co dzień pracuje w inkubatorze Uniwersytetu Medycznego w Łodzi – partnera EIT Health w Polsce – cieszy tym bardziej. UVera dołącza tym samym do ponad 600 startupów w Europie, które otrzymały kompleksowe wsparcie finansowe, biznesowe i mentoringowe w ramach współpracy z EIT Health – dodaje Mikołaj Gurdała.

Największe europejskie PPP dla zdrowia

EIT Health to organizacja non-for-profit, działającą z ramienia Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Unia Europejska utworzyła go w 2008 r. w celu wzmocnienia zdolności Europy do innowacji.

EIT Health jest największym w Europie partnerstwem publiczno-prywatnym działającym w obszarze innowacyjnej medycyny i opieki zdrowotnej. Ponad 140 firm, uczelni wyższych, centrów badawczo-rozwojowych z całej Europy  wspólne rozwija projekty innowacyjne. Są one testowane i wdrażane w ramach systemów opieki zdrowotnej na Starym Kontynencie.

CZYTAJ TAKŻE: Modowe influencerki też chcą eksportować

EIT Health dysponuje budżetem 2 mld euro, które inwestowane są w rozwój programów edukacyjnych i akceleracyjnych. A także komercjalizację najlepszych innowacji. Do tej pory EIT Health przeszkolił 11 tys. studentów, lekarzy, naukowców, przedsiębiorców. Wdrożył na rynek ponad 55 konkretnych rozwiązań, udzielił wsparcia ponad 600 najlepszym europejskim startupom i pomógł uzyskać finansowanie inwestorskie w wysokości ponad 100 mln euro dla najbardziej obiecujących projektów innowacyjnych.

W Polsce EIT Health ma czterech partnerów. Są to Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Celon Pharma, Comarch oraz Instytut Medycyny Pracy im. Nofera w Łodzi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zapłacona kara nie będzie kosztem podatkowym

Przedsiębiorca nie pomniejszy przychodów o kwotę kary finansowej za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu. Ustawa ...

Firmy coraz chętniej używają chatbotów

Według prognoz, do 2020 r. chatboty będzie wykorzystywało już ponad 50 proc. średnich i ...

Szansa na promocję podczas EXPO 2020 w ZEA

Ruszyła druga edycja programu partnerskiego dla firm. Polska Agencja Inwestycji i Handlu zachęca rodzimych ...

ZUS odpuszcza po 7 latach. Ale nie sam

ZUS wycofał się z próby zakwestionowania po siedmiu latach wysokości przychodu przedsiębiorcy. Chodziło o ...

W Chinach treść reklamy musi odpowiadać cechom produktu

Mało kto wie, że chińskie prawo reklamy wymaga podawania prawdy i wprowadza szereg zakazów ...

Sektorowe rady ds. kompetencji - ich działalność finansuje PARP.

Program „Kompetencje dla sektorów” – kto może skorzystać?

Sektorowe rady ds. kompetencji, których działalność finansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, mają identyfikować luki ...