Sukces Natura Cold Press, producent i dystrybutor świeżych soków i diet na ich bazie, pozyskał inwestora. Fundusz bValue właśnie wpompował w firmę, która na rynku działa od 2016 r., ponad milion złotych.
Producent soków i napojów prowadzi dość nietypową działalność. Skupia się bowiem głównie na e-commerce. Poprzez swój sklep internetowy sprzedaje soki wyciskane metodą cold press, czyli na zimno. Oferuje je m.in. w formie zestawów do diet sokowych lub dostaw w ramach miesięcznego abonamentu. Soki Natura Cold Press można znaleźć także w siłowniach i centrach sportowych.
CZYTAJ TAKŻE: Jest polska odpowiedź na zdalną pracę. To biuro na kółkach
Z kolei druga marka firmy, soki „Słońce”, to soki utrwalane pod wysokim ciśnieniem unikalną na polskim rynku metodą HPP. Ta w przeciwieństwie do pasteryzacji, nie zabija witamin i pozwala na uzyskanie wydłużonych terminów przydatności do spożycia. Produkty „Słońce” dostępne są w sprzedaży w sieciach handlowych, takich jak Carrefour, Frisco.pl, Spar, czy API Market.
Od 3D przez USA do soków
Co ciekawe, za startu-pem stoi Oskar Lis, który wcześniej zajmował się w innowacyjnej branży druku 3D. Pomysł na biznes przyszedł mu do głowy w USA.
CZYTAJ TAKŻE: Cztery startupy z Polski w półfinałach prestiżowych konkursów
– Podczas wyjazdów do Doliny Krzemowej natknąłem się na wszechobecne tam juice bary i firmy z sokami cold press. Kompozycje smaków, sposób ich podania i ludzie z branży zainteresowały mnie na tyle, że odwiedziłem producenta maszyn do wyciskania tą właśnie technologią– wyjaśnia właściciel i współzałożyciel Natury.
Nazwiska znane w branży
Lis firmę zakładał ze znajomym, który prowadził juice bar w Warszawie. Jednak po 11 miesiącach przejął przedsięwzięcie i od tej pory finansował jego rozwój z własnych środków. Jak podkreśla, spółka jest rentowna i wzrasta w tempie kilkudziesięciu procent rok do roku.
Oskar Lis o nowym inwestorze mówi, że przekonały go nie tylko pieniądze, ale i nazwiska stojące za bValue. A są tam współzałożyciel Bakallandu Marian Owerko, czy rodzina Jantoń (założyciele i twórcy firmy Jantoń, jednej z największych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży winiarskiej w Polsce – obecnie JNT Group.
CZYTAJ TAKŻE: Polski start-up konkuruje ze Škodą na elektryki w Pradze
Środki z inwestycji Natura Cold Press chce przeznaczyć na opracowanie nowych, nieobecnych jeszcze w Polsce linii produktowych, a także na dział badawczo-rozwojowy spółki i dalszy rozwój kanałów online.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.