Startup Pora na Pola nie pierwszy raz postawił na ten sposób finansowania biznesu. Była to już trzecia runda inwestycyjna crowdfundingowa. W sumie od 2019 r. otrzymał 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych.

W zakończonej emisji Pora na Pola inwestorzy objęli wszystkie z 34,8 tys. oferowanych akcji. Średnio pojedynczy inwestor wyłożył ponad 4,1 tys. zł. Otrzymane pieniądze firma chce przeznaczyć teraz na akcelerację biznesu. Zamierza np. zmienić cykl dostaw na codzienny i otworzyć lokalne huby logistyczne w największych miastach w kraju (pierwszy ruszy w Łodzi na przełomie II i III kwartału br.). Startup planuje ponadto wdrożyć model subskrypcyjny e-zakupów, a także rozwinąć sprzedaży w kanale B2B. Na tym nie koniec planów serwisu do zakupów naturalnego jedzenia – spółka planuje debiut na NewConnect w 2023 r.

CZYTAJ TEŻ: UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola, podkreśla, że ostatnie miesiące dla startupu były wyjątkowo pracowite. I to nie tylko przez emisję na platformie Crowdway. – Obsługa rosnącego portfela zamówień, dalsze prace nad algorytmem predykcji koszyka, nowe partnerstwa, cieszę się, że te projekty mogły się odbywać równolegle z działaniami związanymi z promocją emisji – wylicza szef spożywczego e-commerce’u, który dostarcza świeże produkty od 90 wytwórców żywności rzemieślniczej.

CZYTAJ TEŻ: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

Startup zanotował w I kwartale 2021 r. wzrost przychodów o 195 proc. do poziomu ponad 0,8 mln zł. W całym 2020 r. obroty spółki przekroczyły 2,5 mln zł (na tę kwotę złożyło się ok. 10 tys. zamówień).