Niełatwa praca zdalna, czyli pracownicy na home office pozostawieni sami sobie

Pracownicy i pracodawcy mieli 2 lata, aby przyzwyczaić się do pracy zdalnej. Nadal jednak podstawowe kwestie kuleją. Tylko co czwarty pracownik na home office ma służbowego laptopa, a co piąty korzysta z narzędzia online do komunikacji wewnętrznej.

Publikacja: 28.03.2022 00:09

12 proc. pracowników narzeka, że podczas pracy zdalnej nie ma prywatności lub cichej przestrzeni.

12 proc. pracowników narzeka, że podczas pracy zdalnej nie ma prywatności lub cichej przestrzeni.

Foto: luckybusiness

Jak wynika z raportu CBRE, co piąta osoba nie otrzymała żadnego wsparcia od pracodawcy przechodząc na pracę zdalną. Co więcej, ekwiwalent finansowy na pokrycie kosztów prądu czy internetu otrzymuje ledwie 7 proc. badanych.

- Praca zdalna wciąż stanowi wyzwanie. Zwłaszcza jeśli chodzi o gotowość środowiska domowego do realizacji aktywności zawodowych. Trudności dotyczą m.in. problemów z infrastrukturą i technologią, przestrzenią do pracy czy komunikacją. Jednocześnie respondenci zgłaszają ograniczone wsparcie otrzymywane od firm w kwestiach infrastrukturalnych - mówi Małgorzata Niewińska, szefowa działu środowiska pracy i zarządzania zmianą w CBRE.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zarządzanie
Jak zrestrukturyzować spółkę cywilną?
Zarządzanie
Wypadek w firmie – jakie obowiązki ma pracodawca?
Zarządzanie
Co zrobić, gdy ktoś podszywa się pod twoją działalność? Trzy przykłady reakcji
Zarządzanie
Permanentny stres w pracy. Czuje go co piąty Polak
Zarządzanie
Nowe benefity pracownicze. Konsultacja z dietetykiem?