Przedsiębiorcy coraz chętniej dzielą się swoim doświadczeniem oraz majątkiem. Mimo zaangażowania z ich strony, napotykają wiele barier prawnych w tym aspekcie.
Filantropia dokonywana przez przedsiębiorców najczęściej rozumiana jest jako działalność charytatywna, chociaż w raporcie „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny” wskazano jej interpretację jako "cierpliwej inwestycji", której zwrotu można spodziewać się w dłuższej perspektywie, ponieważ zmiana społeczna, jaką niesie filantropia nie zachodzi z dnia na dzień.
„Dziś w filantropii nie chodzi już tylko o pomoc innym, lecz o to, aby mieć wpływ (ang. impact) na rozwiązywanie złożonych problemów wpływających na dobrostan społeczeństw” – czytamy w opublikowanych raporcie. Ponadto, działania charytatywne mogą mieć wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku wokół danej marki bez potrzeby angażowania dodatkowych środków na kampanie reklamowe.
Czytaj więcej
Filantropią zajmują się zarówno organizacje porzarządowe, fundacje, instytucje, ale też firmy czy nawet osoby prywatne. Filantorpia to coś więcej niż jedynie działalność dobroczynna. Na czym polega filantropia i kim są współcześni filantropowie?
W Polsce ma się dokonywać właśnie przemiana pokoleniowa dotycząca myślenia o filantropii - pionierzy już przekazali swoje środki lub zastanawiają się w jaki sposób tego dokonać, a ich dzieci odczuwają społeczną odpowiedzialność za swoje działania. Powszechniejsze staje się otwieranie fundacji nastawionych na realizację konkretnych celów czy też spontaniczna pomoc z potrzeby serca - najbardziej wspierana jest edukacja, kultura ora zdrowie.