Prócz zmian prawnych potrzebna jest także zmiana podejścia do takiej działalności - budowanie pozytywnej atomosfery wokół takiego pomagania może przyczynić się do jej upowszechnienia.
W biznesie filantropia jest jednak postrzegana nieco inaczej niż przyjęło się zwyczajowo, prócz dobroczynności oraz dobrowolnej pomocy w realizacji potrzeb jednostek, a nawet całych społeczności, należy zwrócić uwagę na "inwestycyjny" charakter takich nakładów.
Zgodnie z raportem Edukacyjnej Fundacji im. Romana Czerneckiego: „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny" jej definicję określono jako "cierpliwa inwestycja", to znaczy taka, której zwrotu należy spodziewać się w dłuższej perspektywie, ponieważ zmiana społeczna, która jest celem filantropii, nie zachodzi z dnia na dzień. Prócz samej pomocy chodzi także o "rozwiązywanie złożonych problemów wpływających na dobrostan społeczeństw".
Czytaj więcej
Aby w Polsce mogła się rozwijać działalność filantropijna, potrzebne są zmiany prawne. Chęć zaangażowania się świata biznesu w sprawy społeczne rośnie, ale klimat jest ciągle chłodny.
Część przedsiębiorców aby rozpocząć działalność zakłada fundacje, fundusze filantropijne bądź też programy społeczne - to oni zgłaszają potrzebę ograniczenia biurokacji w tym zakresie, tak aby zachęcić kolejnych do podobnych działań. Skomplikowany proces wystarczająco łatwo odstrasza potencjalnie zainteresowanych.