Prócz siły tradycji wigilijne spotkania oraz premie czy innego rodzaju prezenty to też aspekt budowania dobrego wizerunku wśród zatrudnionych. Wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że wprowadzenie do firmy świątecznej atmosfery może naciągnąć budżet przedsiębiorstwa.

W ubiegłym roku przedsiębiorcy planowali przeznaczyć około 300 zł na święta na jednego pracownika, w tym roku wydatki te kształtują się na poziomie 300-500 zł, wynika z tegorocznego badania dotyczącego świątecznych inicjatyw dla pracowników, które wśród 1000 pracodawców przeprowadził Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk.

Dane te potwierdza także Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, spółka zajmująca się dystrybucją m.in. kart podarunkowych dla firm i ich zatrudnionych - według jej danych, na tegoroczne upominki firmy przeznaczą ponad 560 zł na pracownika, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu z ubiegłymi latami.

Korzystnym z perspektywy pracowników bonusem jest przyznanie jednorazowej premii w okresie świątecznym. Nie każde przedsiębiorstwo jest w stanie udźwignąć ciężar podwyższenia płac pracownikom, ale w ramach ich doceniania decydują się właśnie na tego typu rozwiązania - w tym roku takie premie chce wypłacić 45 proc. firm, czyli o jedną trzecią więcej niż w 2019 r.

Benefity w pracy wydają się być już stałym elementem na rynku pracy, sami pracownicy oczekują kolejnych rozwiązań, które obniżą ich koszty życia bądź też poprawią warunki, tę potrzebę tylko wzmocniła pandemia oraz wojna, wobec powyższych niejakim standardem stały się rozbudowane pakiety medyczne, w tym te oferujące wsparcie psychologiczne, które w poprzednich latach były raczej wyjątkiem niż regułą.