Od czego zaczyna się współpraca z agencją? Część przedsiębiorców sama dokonuje analizy rynku i wyboru, pozostali decydują się narozpisanie konkursu i całej procedury przetargowej. W takiej sytuacji konieczne jest określenie regulaminu konkursu, tak by wybrać najlepszą dla nas markę, ale także by zabezpieczyć się przed ewentualnymi konfliktami i roszczeniami uczestników.
To bardzo ważne, ponieważ już na tym etapie często dochodzi do sporów na drodze sądowej - usłogodawcy często do sporządzenia projektu kampanii reklamowej muszą przekazać dane o produkcie lub usłudze, która nie została wprowadzona jeszcze na rynek. Ryzykują tym samym możliwym naruszeniem informacji poufnych.
Przed tym może uchronić oświadczenie lub umowa o klauzuli poufności.
Jeśli konkurs wytypuje "zwycięzcę", strony mogą zawrzeć umowę - tu możliwa jest umowa ograniczona do konkretnego projektu lub prace czy też też umowa ramowa, która opisuje zasady świadczenia usług, ale ich wykonanie będzie wymagało każdorazowo zlecenia usługi.
Czytaj więcej
Model płatności za usługi naszymi danymi może nam towarzyszyć jeszcze wiele lat.
Najczęstszym błędem jest:
- nieuregulowanie w umowie aspektów mechanizmu współpracy - kto i kiedy, co ma zrobić, w jakim czasie, ile uwag przedsiębiorca może zgłosić, co z nieprawidłowo wykonanymi poprawkami;
- brak wskazania kto ma wykonywać zadanie, jak liczebny ma być zespół (informacja ważna np. przy rozliczeniu ryczałtowym), brak informacji czy agencja może powierzyć część zadań podwykonawcy;
- brak odpowiedzialności, umowa powinna określać jaką odpowiedzialność ponosi agencja, np. za niedotrzymanie terminów, wady prawne), kary umowne;
- wyłączność, czyli czy agencja może świadczyć usługi dla konkurencji klienta lub czy klient może żądać produktów innej agencji.