Turystyka biznesowa czyli działalność związana z organizowaniem wszelakich spotkań i pobytem uczestników na nich. Okres pandemicznych ograniczeń był czasem kiedy przedsiębiorcy z tej branży staneli nad przepaścią. 

Przez miesiące wszystko było zamknięte, a klienci z doświadczeniem przeniesienia życia do wirtualnej rzeczywistości oraz ograniczający własne wydatki niechętnie wracali do do biznesowych spotkań na żywo. Największe straty ponosiły te spółki, które decydowały się na utrzymanie pracowników, środków trwałych i nieruchomości związanych z prowadzoną działalnością. Innowacyjne i elastyczne firmy próbowały różnych rozwiązań, typu organizacja i obsługa wydarzeń online, ale rynek tych usług był mikroskopijny w stosunku do stanu sprzed marca 2021 r. Wsparcie w ramach PFR czy dotacje z MDKiN były kluczowe dla przetrwania wielu podmiotów, ale była to kropla w morzu potrzeb.

Rok 2023 może być przełomem dla pokiereszowanego rynku. Od wiosny ubiegłego roku do aktywności powróciły pierwsze firmy, które wzięły się za organizację małych spotkań, w lecie odżyły festiwale i wydarzenia masowe, jesień również była udana - konferencje wróciły do hotelowych sal konferencyjnych na poziomie podobnym do tego przed pandemią. Wiele spółek było w stanie odzyskać finansową stabilność. 

Eksperci wskazują, że nowy rok, to również czas wyzwań ze względu na wysokie ceny energii, czy rosnącą inflację, wyższe koszty utrzymania pracowników, ale może przynieść wiele dobrego ze względu na doświadczenie firm - praca pod presją i organizowanie imprez w krótkim czasie. Dodatkowo zmniejszeniu uległa konkurencja, na rynku zostali tylko najsilniejsi - wiele firm nie przetrwało najtrudniejszego okresu pandemii.