Sytuację na rynku miał uratować przede wszystkim czwarty kwartał, który znacznie podwyższył osiągnięte wyniki, zadziało się to wbrew wartościom z pierwszych trzech kwartałów 2022 roku, które zostały zakończone na minusie. 

Na dobre osiągnięcia miał wpłynąć segment pojazdów ciężkich, który zanotował wzrost, spadek zaliczyły natomiast pojazdy lekkie. 

W całym 2022 roku udzielono finansowania na kwotę 88,116 mld zł - w porównaniu z 2021 rokiem jest to wzrost jedynie 0,1 proc. W porównaniu jednak do konkretnych okresów w roku, czwarty kwartał dał wzrost o 2,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wzrost ten jednak okazał się zbyt niski biorąc pod uwagę niespotykane wcześniej podwyżki cen paliw oraz wysokiej inflacji i stóp procentowych. 

W 2023 r. branża oczekuje wzrostu finansowania o 8–9 proc. do poziomu przeszło 95 mld zł. Prognozy ekspertów Związku Polskiego Leasingu wskazują przede wszystkim na znaczny wzrost w grupie pojazdów, w tym lekkich o 10 proc., a ciężkich o 9,3 proc.

Czytaj więcej

Leasing. Elektryk z dotacją tańszy od auta spalinowego