Dużą zasługę mają w tym mieć przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy składają zamówienia dotyczące wymiany służbowych flot. 

Wymiana na elektryki ma służyć dbaniu o środowisko - to element, który ma służyć budowaniu dobrego wizerunku marki, część z klientów bierze pod uwagę działania w walce o klimat swoich kontrahentów. Udział finansowania leasingiem oraz najmem samochodów elektrycznych wzrósł z 57 do 65 proc., odbyło się mimo ogólnego spadku na rynku motoryzacyjnym. 

Rynek może wzmocnić się również dzięki zamówieniom od administracji publicznej, samorządy są zobowiązane do wymiany pojazdów na elektryczne do 2025 roku. 

Właściciele pojazdów elektrucznych dalej borykają się jednak z barierami, podstawową i najtrudniejszą jest wciąż zbyt mała liczba ładowarek do nich. Pod koniec ubiegłego roku 2565 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (5016 punktów), z czego tylko 29 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym.

Czytaj więcej

Firmy rozpędzą polski rynek aut na prąd