Jak więc najlepiej przygotować się do prowadzenia firmy w czasie kryzysu, zarówno tej o utrwalonej na rynku marce jak i dopiero "raczkującej"?
1. Elastyczność i reakcja na zmiany na rynku
Tak jak w każdym środowisku elastyczność oraz dopasowywanie się do zmieniających okoliczności są szczególną umiejętnością, która pozwala przetrwać nawet najtrudniejsze sytuacje. W przypadku przedsiębiorców oznacza to m.in. podejmowanie odpowiednich działań w odpowiednim czasie, jak np. przestawienie działalności na formę online, zmniejszenie bądź też zwiększenie produkcji pewnych produktów lub świadczenia usług, które w danym okresie cieszą się mniejszym zainteresowaniem.
Elastyczność oznacza także poszukiwanie nowych sposobów kontaktu z klientem oraz kanałów dystrybucji. Ważnym aspektem współczesnych biznesów jest odpowiednie prowadzenie social mediów.
Tak samo ważne, ale na pewno trudniejsze może być wprowadzanie innowacyjnych produktów i usług do swojego przedsiębiorstwa - ciężko jest znaleźć coś czego jeszcze nikt nie wymyślił, ale wielu przedsiębiorców udaje się ta trudna sztuka i znajdują oni swoją niszę w branży, w której z sukcesem mogą się spełniać.