Ile handel może zarobić w grudniu? Święta to najlepszy okres w roku dla firm

Listopad i grudzień, a szczególnie okres bezpośrednio przed świętami Bożego Narodzenia to najgorętszy okres w roku dla wielu przedsiębiorców. Generują one średnio o 40 proc. więcej przychodów ze sprzedaży niż pozostałe miesiące. Ile Polacy wydadzą w tym roku?

Publikacja: 28.11.2023 18:21

Ile handel może zarobić w grudniu? Święta to najlepszy okres w roku dla firm

Foto: Adobe Stock

W listopadzie najważniejsze są promocje związane z Black Friday oraz Cyber Monday. W wielu sklepach promocje są wydłużane na kilka dni, a nawet tygodni przed lub po oficjalnych "świętach", co pozwala osiągać sklepom jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Podobnie utrzymuje się w grudniu w okresie bezpośrednio przed świętami, gdy rośnie zapotrzebowanie na prezenty czy produkty spożywcze konieczne do przygotowania świąt. 

Cały sektor handlu warty jest ponad 50 mld złotych, co oznacza, że we wspomnianym okresie w konsumenci zostawią w sklepach nawet 11 mld złotych. 

Na największe tłumy mogą liczyć mmiędzy innymi sklepy branży elektronicznej, to one one mają 27 proc. udziałów w rocznej sprzedaży. Przy czym największym zainteresowaniem cieszą się małe sprzęty AGD takie jak ekspresy do kawy, blendery, miksery, czy roboty kuchenne, ale także urządzenia umożliwiające codzienne śledzenie zdrowia, czyli smartwatche i opaski elektroniczne. 

Czytaj więcej

Sezon świąteczny w sklepach się rozkręca. Ale najlepszy prezent to... pieniądze

Dobrych wyników mogą spodziewać się także firmy zajmujące się sprzedażą wszelkiego rodzaju słodyczy - Według analizy firmy Mintel czekolady, ciastka i inne słodycze stanowią około 50 proc. wszystkich sezonowych, świątecznych nowości produktowych. W tym okresie produkty markowe znacznie przeważają nad markami własnymi, w kategorii czekolad stanowiąc aż 83 proc. Na sprzedaż nie powinni narzekać też producenci kosmetyków. Ich produkty to często sprawdzony sposób na prezent dla bliskich. Również w jubilerstwie grudzień generuje najlepsze wyniki. 

Sprzedaż w wielu sklepach rozkłada się nierównomiernie, koniec listopada w związku ze wspomnianymi dniami wzmożonych promocji, później z okazji Mikołajek, następnym skokiem są dni bezpośrednio przed Bożym Narodzeniem. Część sklepów, szczególnie odzieżowych może liczyć także na klientów, którzy chcą "obkupić" się na Sylwestra. Wiele sieciówek rozpoczyna też swoje sezone wyprzedaże od razu po świętach, już 27 grudnia, co pozwala im dodatkowo podkręcić wyniki w kończącym się roku.. 

W listopadzie najważniejsze są promocje związane z Black Friday oraz Cyber Monday. W wielu sklepach promocje są wydłużane na kilka dni, a nawet tygodni przed lub po oficjalnych "świętach", co pozwala osiągać sklepom jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe. Podobnie utrzymuje się w grudniu w okresie bezpośrednio przed świętami, gdy rośnie zapotrzebowanie na prezenty czy produkty spożywcze konieczne do przygotowania świąt. 

Cały sektor handlu warty jest ponad 50 mld złotych, co oznacza, że we wspomnianym okresie w konsumenci zostawią w sklepach nawet 11 mld złotych. 

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse
Dotacje pomogą w przygotowaniu terenów pod biznes w Kujawsko-Pomorskiem
Finanse
8 mln zł na promowanie innowacyjności w Świętokrzyskiem
Finanse
Przedsiębiorca dowie się, kto go sprawdzał w BIG
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Finanse
Co robią MŚP, gdy klienci nie płacą?