Jak pisze na łamach "Rzeczpospolitej" Paulina Szewioła,  chodzi o każdą aktywność zawodową, a nie tylko związaną z kierowaniem pojazdami. Musi to być jednak uzasadnione względami bezpieczeństwa w transporcie drogowym lub koniecznością przestrzegania przepisów socjalnych.

Mec. Karolina Kanclerz wskazuje, że po wejściu w życie nowych przepisów pracodawcy będą mogli jednostronnie zakazać kierowcy jednoczesnego pozostawania w innym zatrudnieniu po spełnieniu wspomnianego warunku.

Ekspertka ma jednak obawy, czy firmy transportowe będą chciały takie zakazy wprowadzić. – Nowe uprawnienie jest fakultatywne dla pracodawców. Niestety, biorąc pod uwagę znaczny deficyt zawodowych kierowców na rynku, mam obawy, że firmy mogą nie chcieć z tego korzystać – ocenia. Jak dodaje, kierowca pozbawiony możliwości dodatkowego zarobkowania może oczekiwać podwyżki, która zrekompensuje utracone dochody, albo też odejdzie do pracodawcy, który nie zdecyduje się wprowadzić zakazu.

Czytaj więcej

Kierowca nie dorobi w innej pracy