Firma rozliczy wydatki na dobroczynną akcję

Spółka, która pośredniczy w przekazywaniu pieniędzy na fundację, może odliczyć poniesione na ten cel koszty od swojego przychodu.

Przystąpienie do akcji charytatywnej może dać firmie korzyści podatkowe. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Czytaj też: Darowizny od przedsiębiorców na cele charytatywne a skutki podatkowe w VAT, PIT i CIT

Wystąpiła o nią spółka z o.o. handlująca artykułami spożywczymi. Ma placówki w całej Polsce. Chce się przyłączyć do zbiórki środków na cele charytatywne. Organizatorem jest fundacja.

Zbiórki mają być prowadzone w sklepach. Klienci mogą przekazać środki gotówką i przy użyciu kart płatniczych. Odbywać się to ma poprzez zaokrąglanie końcowego rachunku za zakupy do pełnych 10 groszy, 50 groszy i do 1 złotego.

Spółka jest pośrednikiem w tej operacji. Zebrane pieniądze ma przelewać na konto fundacji. Nie ma możliwości wykorzystywania ich na potrzeby swojej działalności gospodarczej. Środki od razu są własnością fundacji.

Czy wydatki związane z udziałem w projekcie mogą być kosztem uzyskania przychodów? Jest ich sporo – np. przy płatnościach dokonywanych kartą spółka pokrywa prowizję pobieraną przez agenta rozliczeniowego za wykonanie transakcji. Musi też zapłacić za przeszkolenie pracowników, nabyć materiały informacyjne reklamujące projekt, przystosować hale sprzedaży do jego promocji.

Spółka twierdzi, że opisane wydatki mogą być podatkowym kosztem. Są bowiem pośrednio związane z uzyskiwanym przychodem. Podkreśla, że udział w projekcie, oprócz chęci pomocy potrzebującym, ma też nakłonić klientów do korzystania z jej oferty poprzez możliwość łatwego przekazania wsparcia dla potrzebujących.

Są też inne argumenty: wzmocnienie rozpoznawalności, budzenie pozytywnych emocji u kontrahentów, budowanie przewagi konkurencyjnej, pozytywne postrzeganie przez lokalną społeczność i współpracowników. To wszystko pośrednio wpływa na wysokość uzyskiwanych przychodów.

Spółka podkreśliła też, że akcje charytatywne polegające na pomaganiu poprzez zaokrąglanie końcowego rachunku za zakupy w sklepach to silny światowy trend. I warto je wdrażać w Polsce.

Skarbówkę przekonało to uzasadnienie. Potwierdziła, że wydatki na udział w projekcie charytatywnym są kosztem uzyskania przychodów spółki.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-2.4010.258.2019.2.AW t

Mogą Ci się również spodobać

Eksporterzy zdają trudny test

Najnowsze dane wskazują, że polskie firmy skutecznie radzą sobie z zagraniczną sprzedażą nawet podczas ...

Koniec stanu wyjątkowego w Czechach – wjazd dla biznesu

Do Republiki Czeskiej można już wjechać w celach biznesowych, choć pod pewnymi warunkami. Czechy ...

CloudFerro docenione przez Niemców i Polaków

Firma CloudFerro została laureatem Polsko-Niemieckiej Nagrody Gospodarczej. Wyróżnienie otrzymała za projekt CODE-DE dla Niemieckiej ...

Przepisy o podatku u źródła przesunięte do stycznia

Przedsiębiorcy nie muszą stosować znowelizowanych przepisów podatkowych (PIT i CIT) w zakresie poboru podatku ...

Startują granty norweskie – zielone, niebieskie i dla kobiet

Małe i średnie firmy mogą ubiegać się w czterech konkursach m.in. o pieniądze na ...

Włoskie firmy w czasach pandemii koronawirusa

Częstotliwość upadłości wśród włoskich firm w normalnych warunkach szacowana jest na 4,9 proc. Teraz ...