Przystąpienie do akcji charytatywnej może dać firmie korzyści podatkowe. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Czytaj też: Darowizny od przedsiębiorców na cele charytatywne a skutki podatkowe w VAT, PIT i CIT
Wystąpiła o nią spółka z o.o. handlująca artykułami spożywczymi. Ma placówki w całej Polsce. Chce się przyłączyć do zbiórki środków na cele charytatywne. Organizatorem jest fundacja.
Zbiórki mają być prowadzone w sklepach. Klienci mogą przekazać środki gotówką i przy użyciu kart płatniczych. Odbywać się to ma poprzez zaokrąglanie końcowego rachunku za zakupy do pełnych 10 groszy, 50 groszy i do 1 złotego.
Spółka jest pośrednikiem w tej operacji. Zebrane pieniądze ma przelewać na konto fundacji. Nie ma możliwości wykorzystywania ich na potrzeby swojej działalności gospodarczej. Środki od razu są własnością fundacji.