Firma rozliczy wydatki na dobroczynną akcję

Spółka, która pośredniczy w przekazywaniu pieniędzy na fundację, może odliczyć poniesione na ten cel koszty od swojego przychodu.

Przystąpienie do akcji charytatywnej może dać firmie korzyści podatkowe. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Czytaj też: Darowizny od przedsiębiorców na cele charytatywne a skutki podatkowe w VAT, PIT i CIT

Wystąpiła o nią spółka z o.o. handlująca artykułami spożywczymi. Ma placówki w całej Polsce. Chce się przyłączyć do zbiórki środków na cele charytatywne. Organizatorem jest fundacja.

Zbiórki mają być prowadzone w sklepach. Klienci mogą przekazać środki gotówką i przy użyciu kart płatniczych. Odbywać się to ma poprzez zaokrąglanie końcowego rachunku za zakupy do pełnych 10 groszy, 50 groszy i do 1 złotego.

Spółka jest pośrednikiem w tej operacji. Zebrane pieniądze ma przelewać na konto fundacji. Nie ma możliwości wykorzystywania ich na potrzeby swojej działalności gospodarczej. Środki od razu są własnością fundacji.

Czy wydatki związane z udziałem w projekcie mogą być kosztem uzyskania przychodów? Jest ich sporo – np. przy płatnościach dokonywanych kartą spółka pokrywa prowizję pobieraną przez agenta rozliczeniowego za wykonanie transakcji. Musi też zapłacić za przeszkolenie pracowników, nabyć materiały informacyjne reklamujące projekt, przystosować hale sprzedaży do jego promocji.

Spółka twierdzi, że opisane wydatki mogą być podatkowym kosztem. Są bowiem pośrednio związane z uzyskiwanym przychodem. Podkreśla, że udział w projekcie, oprócz chęci pomocy potrzebującym, ma też nakłonić klientów do korzystania z jej oferty poprzez możliwość łatwego przekazania wsparcia dla potrzebujących.

Są też inne argumenty: wzmocnienie rozpoznawalności, budzenie pozytywnych emocji u kontrahentów, budowanie przewagi konkurencyjnej, pozytywne postrzeganie przez lokalną społeczność i współpracowników. To wszystko pośrednio wpływa na wysokość uzyskiwanych przychodów.

Spółka podkreśliła też, że akcje charytatywne polegające na pomaganiu poprzez zaokrąglanie końcowego rachunku za zakupy w sklepach to silny światowy trend. I warto je wdrażać w Polsce.

Skarbówkę przekonało to uzasadnienie. Potwierdziła, że wydatki na udział w projekcie charytatywnym są kosztem uzyskania przychodów spółki.

Numer interpretacji: 0111-KDIB1-2.4010.258.2019.2.AW t

Mogą Ci się również spodobać

Praca zdalna, a zakażenie. Czy informować pracodawcę?

Praca zdalna a zakażenie. Czy informować pracodawcę?

Wielu pracowników pracuje teraz zdalnie, co nie znaczy, że nie mogą zachorować. Co jeśli ...

Czy koronawirus przyspieszy robotyzację firm

Decyzja o zainwestowaniu w roboty może być w obecnych warunkach rynkowych trudna. Jednak część ...

Dubaj, ZEA. Wkrótce Forum Polska-ZEA

Forum Polska–ZEA dla zainteresowanych Bliskim Wschodem

Tegoroczna edycja forum biznesowego Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie odbędzie się online 26 listopada. Przedsiębiorcy zainteresowani ...

Hotele i restauracje zastosują kasy online później

Ministerstwo Finansów pracuje nad rozporządzeniem, które odroczy termin używania kas fiskalnych online dla branż ...

Spotkanie nauki i biznesu w Puławach

8 października w Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym odbędzie się I Forum Dialogu Polski Wschodniej Innowacje ...

Trzeba informować członków zarządu o przetwarzaniu ich danych

Według Urzędu Ochrony Danych Osobowych dane reprezentantów osoby prawnej wpisane w umowie (np. imię, ...