Spora część polskich firm dobrze zniosła rosnącą inflację - 88 proc. rodzinnych biznesów biorących udział w badaniu PwC wskazała, że w 2022 zwiększyli swoje przychody ze sprzedaży, a 68 proc. z nich wskazało na dwucyfrowy wynik. 

Dodatkowo, polscy przedsiębiorcy poradzili sobie w tym badaniu lepiej niż ogół badanych firm z pozostałych 82 krajów. W skali światowej 71 proc. firm pochwaliło się wzrostem przychodu, a także 8 proc., gdy w Polsce jedynie 5 proc. firm zakończyło rok ze spadkiem w sprzedaży. 

Czytaj więcej

Firmy zmniejszają nakłady na inwestycje

Takie wyniki wskazują jak dobrze polskie firmy radziły sobie z wieloma problemami - pandemia, przerwane łańcuchy dostaw, wybuch wojny w Ukrainie, wysoka inflacja. Dobre osiągnięcia mają także wpływ na przyszłość - firmy rodzinne w Polsce planują w dużej części wzrost w ciągu najbliższych dwóch lat, jest to 88 proc. w nich, przy czym w skali światowej to 77 proc.