O interpretację wystąpiła spółka z o.o. prowadząca działalność badawczo-rozwojową. Kupuje ona swoim pracownikom środki przeciwbólowe, aspirynę, wodę utlenioną, spirytus salicylowy. Funduje im artykuły spożywcze: wodę, soki, mleko, kawę, herbatę, owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędliny i słodycze. Zapewnia też artykuły higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty, tampony i podpaski.

Spółka podkreśla, że fundowane załodze lekarstwa oraz artykuły spożywcze i higieniczne mają zaspokajać podstawowe potrzeby biologiczne zatrudnionych i zabezpieczać komfort pracy. Przyczyniają się do poprawy atmosfery, zwiększają motywację załogi, pozytywnie wpływają na samopoczucie oraz kondycję fizyczną pracowników. Przekłada się to na wysokie morale i wydajność. Zachęca również do podjęcia i kontynuowania pracy w spółce.

Fiskus w interpretacji nr 0111-KDIB1-3.4010.572.2022.1.IM potwierdził, że tworzenie przyjaznej atmosfery i dbanie o zatrudnione osoby wiąże je z firmą, co przekłada się na większą efektywność wykonywanych zadań. Skutkiem są wyższe przychody pracodawcy.

Czytaj więcej

Spirytus i podpaski dla pracowników w kosztach firmy