Fiskus zmienia niekorzystne interpretacje w sprawie reklam na Facebooku

Fiskus zmienia stare, niekorzystne dla przedsiębiorców interpretacje w sprawie reklam na Facebooku. Przyznaje, że jeśli wydatki są związane z działalnością, to braki formalne faktury nie wykluczają rozliczenia ich w kosztach.

Publikacja: 14.03.2023 17:35

Fiskus zmienia niekorzystne interpretacje w sprawie reklam na Facebooku

Foto: Adobe Stock

W wydawanych przez kilka lat interpretacjach skarbówka stała na stanowisku, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.

– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę wystawienia. Problem więc sam się rozwiązał – mówi "Rzeczpospolitej" Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.

Jak się okazuje, stare faktury też już są dla urzędników w porządku. Pięć lat temu o interpretację wystąpił przedsiębiorca zajmujący się dostarczaniem przestrzeni w internecie, który wykupił reklamę na Facebooku. Co miesiąc był obciążany opłatami. Fakturę generował samodzielnie. Była na niej data, metoda oraz identyfikator płatności. Nie było natomiast daty wystawienia.

Wówczas fiskus nie zgodził się na zaliczenie wydatków z takiej faktury w kosztach. Powołano się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury. Jeśli któregoś z nich brakuje, wydatku nie można wpisać do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowych kosztów – uznał wtedy fiskus.

Po pięciu latach zmienił jednak swoje stanowisko. Najważniejsze jest, aby wydatek na zakup reklamy był związany z przychodem z działalności. "Brak wskazania daty wystawienia faktury nie pozbawia jej skutków prawnych na gruncie przepisów ustawy o VAT. Nie ma tym samym przeszkód, aby faktura, która nie zawiera daty jej wystawienia, mogła być ujęta w podatkowej księdze przychodów i rozchodów” – napisano w interpretacji zmieniającej wydanej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej (nr DOP3.8222.285.2020.HTCE).

Czytaj więcej

Skarbówka akceptuje już faktury z Facebooka

W wydawanych przez kilka lat interpretacjach skarbówka stała na stanowisku, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.

– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę wystawienia. Problem więc sam się rozwiązał – mówi "Rzeczpospolitej" Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
PIT & CIT & VAT
Wynajęty pokój w kosztach firmy? Skarbówka odpowiedziała
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
PIT & CIT & VAT
Ulga na darowizny kościelne dla liniowców? Ekspert: Zaryzykować i skorzystać
PIT & CIT & VAT
Sprzedaż za symboliczną złotówkę daje prawo do kosztów
PIT & CIT & VAT
Ministerstwo Finansów przypomina firmom o PIT za 2023 rok
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
PIT & CIT & VAT
Ustawa deregulacyjna rozszerzy katalog kosztów w ramach ulgi B+R