Fiskus zmienia niekorzystne interpretacje w sprawie reklam na Facebooku

Fiskus zmienia stare, niekorzystne dla przedsiębiorców interpretacje w sprawie reklam na Facebooku. Przyznaje, że jeśli wydatki są związane z działalnością, to braki formalne faktury nie wykluczają rozliczenia ich w kosztach.

Publikacja: 14.03.2023 17:35

Fiskus zmienia niekorzystne interpretacje w sprawie reklam na Facebooku

Foto: Adobe Stock

W wydawanych przez kilka lat interpretacjach skarbówka stała na stanowisku, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.

– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę wystawienia. Problem więc sam się rozwiązał – mówi "Rzeczpospolitej" Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.

Jak się okazuje, stare faktury też już są dla urzędników w porządku. Pięć lat temu o interpretację wystąpił przedsiębiorca zajmujący się dostarczaniem przestrzeni w internecie, który wykupił reklamę na Facebooku. Co miesiąc był obciążany opłatami. Fakturę generował samodzielnie. Była na niej data, metoda oraz identyfikator płatności. Nie było natomiast daty wystawienia.

Wówczas fiskus nie zgodził się na zaliczenie wydatków z takiej faktury w kosztach. Powołano się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury. Jeśli któregoś z nich brakuje, wydatku nie można wpisać do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowych kosztów – uznał wtedy fiskus.

Po pięciu latach zmienił jednak swoje stanowisko. Najważniejsze jest, aby wydatek na zakup reklamy był związany z przychodem z działalności. "Brak wskazania daty wystawienia faktury nie pozbawia jej skutków prawnych na gruncie przepisów ustawy o VAT. Nie ma tym samym przeszkód, aby faktura, która nie zawiera daty jej wystawienia, mogła być ujęta w podatkowej księdze przychodów i rozchodów” – napisano w interpretacji zmieniającej wydanej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej (nr DOP3.8222.285.2020.HTCE).

Czytaj więcej

Skarbówka akceptuje już faktury z Facebooka

W wydawanych przez kilka lat interpretacjach skarbówka stała na stanowisku, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.

– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę wystawienia. Problem więc sam się rozwiązał – mówi "Rzeczpospolitej" Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.

Pozostało 80% artykułu
0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
PIT & CIT & VAT
Konsola do gier ma dać dodatkowe wpływy. Zapewni też podatkową korzyść
PIT & CIT & VAT
Rower elektryczny w kosztach firmy? Fiskus nie ma nic przeciwko
PIT & CIT & VAT
Zła wiadomość dla najmniejszych firm. Chodzi o zwolnienie z VAT
PIT & CIT & VAT
Sąd: apartamenty i domki na doby nie podlegają podatkowi od budynków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
PIT & CIT & VAT
KSeF ciągle się zmienia. Firmy ponoszą wydatki. Czy rozliczą je w kosztach?