Potwierdził to w interpretacji podatkowej z 28 kwietnia 2023 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (nr 0111-KDIB1-1.4010.118. 2023.2.AW). Wystąpiła o nią spółka z branży mięsnej, która swoje produkty sprzedaje hurtowniom. Prowadzi też program motywacyjno-lojalnościowy dla klientów. Jego uczestnicy muszą osiągnąć określony poziom zakupów. Nagrodą jest wycieczka do Hiszpanii dla dwóch osób reprezentujących nagrodzonego klienta. Spółka sprzeda im wycieczkę za symboliczną złotówkę.

Firma zapytała fiskusa czy taką nagrodę może rozliczyć w podatkowych kosztach? Była przekonana, że tak, bowiem program motywacyjno-lojalnościowy służy promocji oferowanych produktów oraz intensyfikacji sprzedaży. Utrwala też lojalność klientów, buduje stałą współpracę, pozwala zaprezentować nowe wyroby.

Skarbówka potwierdziła. Jak możemy przeczytać w interpretacji "organizacja programu motywacyjno-lojalnościowego ma za zadanie zmotywowanie uczestników do zrealizowania określonego celu sprzedażowego (targetu), poprzez oferowanie nagrody w postaci zagranicznej wycieczki, co z kolei skutkować będzie wzrostem przychodów spółki ze sprzedaży oferowanych towarów, a tym samym przyczyni się do większej rozpoznawalności i reklamy oferowanych towarów".

Czytaj więcej

Wycieczka do Hiszpanii zachęca do większych zakupów