Skarbówka: takiej wycieczki nie można rozliczyć w kosztach firmy

Trwające 5–6 godzin warsztaty i narada to za mało, aby uznać tygodniowy wyjazd za szkoleniowy, a tym samym móc rozliczyć wydatki w kosztach podatkowych.

Publikacja: 23.05.2023 15:25

Skarbówka: takiej wycieczki nie można rozliczyć w kosztach firmy

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z niedawnej interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (nr 0111-KDIB1-1.4010.32.2023.3.AND), o którą wystąpiła spółka akcyjna prowadząca działalność na terenie całej Polski.

Firma zafundowała zagraniczną wycieczkę dla kadry kierowniczej ze wszystkich oddziałów, i chciała się upewnić, czy może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na opłaty za samolot, noclegi, wyżywienie i ubezpieczenie.

We wniosku podkreśliła, że celem wycieczki jest opracowanie, w miłych warunkach i pozytywnej atmosferze, wspólnej strategii działania firmy. Na wyjeździe przeprowadzono grupowe warsztaty oraz merytoryczne dyskusje. Na warsztatach zaprezentowano wyniki firmy, podsumowano realizację budżetu, omówiono inwestycje. Trwały około 5–6 godzin.
Co więcej, aby kierownictwo nie czuło się osamotnione, na wycieczkę zostały zaproszone ich rodziny.

Fiskus nie zgodził się na rozliczenie w kosztach, bowiem uznał, że wyjazd miał głównie charakter turystyczny i rozrywkowy. Wskazują na to ponoszone przez spółkę wydatki, m.in. na samolot, noclegi, wyżywienie czy bilety wstępu. Brak jest natomiast wydatków związanych z częścią merytoryczną.

Skarbówka zgodziła się, że dobra współpraca członków zespołu jest niezbędna w działalności. Jednak fakt, że część szkoleniowa (5–6 godzin głównego warsztatu i narady) stanowiła znikomy procent całego wyjazdu (7 dni), nie przemawia za tym, że miał charakter szkoleniowy.

Jak zaznaczono, o tym, że wyjazd nie był szkoleniowy, ale rozrywkowy, świadczy również zaproszenie członków rodzin.

Czytaj więcej

Nie każdy wyjazd dla pracowników można uznać za koszty

Tak wynika z niedawnej interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (nr 0111-KDIB1-1.4010.32.2023.3.AND), o którą wystąpiła spółka akcyjna prowadząca działalność na terenie całej Polski.

Firma zafundowała zagraniczną wycieczkę dla kadry kierowniczej ze wszystkich oddziałów, i chciała się upewnić, czy może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na opłaty za samolot, noclegi, wyżywienie i ubezpieczenie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
PIT & CIT & VAT
Mieszkania dla podwykonawców w Niemczech dają koszty polskiej firmie
PIT & CIT & VAT
Firmy muszą zainwestować, aby spełnić nowe wymogi BHP. Co z kosztami?
PIT & CIT & VAT
Pożar na Marywilskiej. Straty w kosztach firm, ale muszą spełnić warunki
PIT & CIT & VAT
NSA wydał ważny wyrok dla ryczałtowców. Chodzi o stawkę podatku i żądanie PKWiU
PIT & CIT & VAT
Przedsiębiorca na walce ze stresem skorzysta też podatkowo
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?