Oznacza to, że przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na prenumeratę czasopism, które przydają mu się w biznesie.

Co więcej, do podatkowych kosztów można zaliczyć również wydatek na prenumeratę elektroniczną. – Dla celów PIT/CIT nie ma znaczenia, czy kupujemy gazetę papierową czy elektroniczną. Ważne jest, czy lektura przydaje nam się w firmie – tłumaczy Wojciech Jasiński, doradca podatkowy w ATA Finance.

A w którym momencie rozliczyć prenumeratę?  – Najłatwiej mają przedsiębiorcy, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i  rozchodów metodą uproszczoną. Wydatek na prenumeratę zaliczają do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia, którym jest dzień wystawienia faktury. Jeśli więc załatwimy przyszłoroczną prenumeratę teraz, rozliczymy ją w kosztach w 2023 r. – tłumaczy w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Wojciech Jasiński.

Podobnie będzie u przedsiębiorców prowadzących księgi rachunkowe (albo księgę przychodów i rozchodów metodą memoriałową). Konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej – potwierdzają, że wydatek na przyszłoroczną prenumeratę można rozliczyć w kosztach uzyskania przychodów już w 2023 r. .

Czytaj więcej

Prenumerata w kosztach firmy