Interpretację otrzymała spółka zajmująca się produkcją i dystrybucją alkoholu, która podpisała szereg umów na usługi marketingowe. Wśród nich znalazły się m.in.  ekspozycja towarów w odpowiednich miejscach centrów handlowych, dystrybucja materiałów promocyjnych (ulotki, broszury i plakaty), degustacje, promocje na targach branżowych, organizację eventów i warsztatów, audyty cenowe.

Firma była przekonana, że takie wydatki może rozliczyć w kosztach, ponieważ działania marketingowe są związane z działalnością gospodarczą. Ich skutkiem jest zintensyfikowanie sprzedaży produktów spółki, co prowadzi do zwiększenia jej przychodów.

W interpretacji z 9 lutego 2024 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010.687.2023. 3.BS) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że wszystkie racjonalne wydatki reklamowe nakierowane na utrzymanie klientów lub pozyskanie nowych można zaliczyć do podatkowych kosztów. 

W tym przypadku skarbówka nie miała wątpliwości, że celem nabywanych usług marketingowych jest promocja produktów i zapoznanie klientów z ofertą, a zatem wydatki niewątpliwie są związane z działalnością gospodarczą i mogą mieć pośredni wpływ na wielkość przychodów.

Czytaj więcej

Marketing wspiera sprzedaż i daje podatkowe korzyści