Także 7 dni jest na aktualizację danych przekazanych już do rejestru. O co chodzi? Wyjaśnijmy na początek, czym jest Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR).
Przeciwdziałanie terroryzmowi i praniu pieniędzy
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych to system gromadzący informacje o osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką. A przepisy o CRBR weszły w życie 13 października 2019 r
CZYTAJ TAKŻE: Dematerializacja akcji. Zmiany dla kilkunastu tysięcy firm
Przepisy te wdrażają regulacje dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z 20 maja 2015 r. A chodzi o zapobieganie wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (tzw. IV dyrektywa AML). To oznacza, że jednym z głównych zadań CRBR jest właśnie przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Wpis zgłasza osoba uprawniona
Wpisowi do CRBR podlegają spółki wymienione w art. 58 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Zatem chodzi o spółki: jawne, komandytowe, komandytowo-akcyjne, z ograniczoną odpowiedzialnością, proste spółki akcyjne, akcyjne (z wyjątkiem spółek publicznych).