Tatuaż i sztuczna inteligencja? To polski startup INKsearch

INKsearch to rodzimy startup, który chce zrewolucjonizować światowy rynek tatuażu. Firma jest już obecna w trzydziestu krajach. I ma inwestorów.

Publikacja: 31.07.2021 10:04

Tatuaż i sztuczna inteligencja? To polski startup INKsearch

Foto: INKsearch to system rezerwacji dla studiów tatuażu i platforma bookingowa łącząca artystów, salony tatuażu i klientów z całego świata. Źródło: Adobe Stock

Potencjał INKsearch ponownie doceniły fundusze KnowledgeHub i Czysta3.VS inwestując w polski startup 2,1 mln zł. Założyciele platformy INKsearch zamierzają przeznaczyć te pieniądze na ekspansję na rynki zachodnie oraz inwestycję w sztuczną inteligencję.

– Chcemy, aby zagraniczni artyści poznali możliwości, jakie oferuje INKsearch.co. Digitalizujemy branżę, która obecnie nie ma dedykowanego software’u dla siebie. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania, który chcemy wypełnić – mówi Mat Łagowski, prezes i współzałożyciel INKsearch.co.

INKsearch – co to jest?

INKsearch to system rezerwacji dla studiów tatuażu i platforma bookingowa łącząca artystów, salony tatuażu i klientów z całego świata. Przez ostatnie dwa lata polski startup mocno zmienił branżę. W 2020 roku z platformy skorzystało pół miliona użytkowników, a w pierwszej połowie 2021 r. ich liczba wzrosła o 300 tys. Do końca br. współzałożyciele firmy chcą pozyskać do 1,2 mln nowych użytkowników.

CZYTAJ TEŻ: Polski start-up konkuruje ze Škodą na elektryki w Pradze

Spółka założona w 2018 roku jest wyceniana na 10 mln zł. Inwestycja funduszy KnowledgeHub i Czysta3.VS pozwoli rozszerzyć działalność firmy o kolejne rynki i wprowadzić zaawansowane technologie: sztuczną inteligencję (AI – ang. artificial intelligence) oraz dedykowany do zarządzania studiem tatuażu system CRM.

Rewolucja w świecie tatuaży?

Platforma INKsearch rozwija się zyskując miano największej polskiej witryny o charakterze marketplace, odpowiadając na potrzeby klientów, artystów oraz właścicieli salonów tatuażu. Założyciele INKsearch jako pierwsi w Europie wprowadzili wirtualną konsultację online w tej branży. Obecnie trwają intensywne prace nad wdrożeniem systemu CRM dedykowanego studiom tatuażu, który ułatwi ich właścicielom i menadżerom zarządzanie tymi lokalami.

– Nowoczesne rozwiązanie powstaje w oparciu o sugestie i doświadczenia osób pracujących w branży tatuaży. Przeznaczone jest wyłącznie dla jej przedstawicieli, a nie całego sektora branży beauty – tłumaczy Mat Łagowski.

CZYTAJ TEŻ: UVera wygrywa. Polski start-up najlepszy w Europie

Startup pracuje również nad stworzeniem nowatorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, które będzie z jeszcze większą skutecznością selekcjonować i dobierać projekty tatuaży, dopasowując je do potrzeb klienta na podstawie m.in. zdjęć przeglądanych przez niego wcześniej inspiracji i projektów.

– Większość użytkowników trafia na naszą platformę szukając inspiracji. Takie osoby nie znają się na technikach i stylach, więc liczą na profesjonalne doradztwo. Dlatego pracujemy nad wdrożeniem sztucznej inteligencji do wyszukiwarki INKsearch. Visual AI, w oparciu o zdjęcia tatuaży, jakie już posiadamy w bazie, będzie rozpoznawała styl, motyw oraz umiejscowienie wzoru, dostarczając użytkownikom wyniki sprofilowane pod kątem ich preferencji, których nie potrafiliby w tak dokładny sposób opisać swojemu tatuatorowi – tłumaczy Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.co.

CZYTAJ TEŻ: Inteligentny kosz na śmieci trafi na polski rynek

Premierę nowego produktu zaplanowano już wkrótce, bo na 15 sierpnia br.

Potencjał INKsearch ponownie doceniły fundusze KnowledgeHub i Czysta3.VS inwestując w polski startup 2,1 mln zł. Założyciele platformy INKsearch zamierzają przeznaczyć te pieniądze na ekspansję na rynki zachodnie oraz inwestycję w sztuczną inteligencję.

– Chcemy, aby zagraniczni artyści poznali możliwości, jakie oferuje INKsearch.co. Digitalizujemy branżę, która obecnie nie ma dedykowanego software’u dla siebie. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania, który chcemy wypełnić – mówi Mat Łagowski, prezes i współzałożyciel INKsearch.co.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Start-Up
Salesbook pozyskał inwestora. Teraz szykuje ekspansję
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Start-Up
Ile zarabia się w polskich startupach?
Start-Up
1 mln zł na konopie. Startup szuka alternatywy dla białka zwierzęcego
Start-Up
StethoMe - polski startup wśród najlepszych na całym globie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Start-Up
Noctiluca, czyli jak polski startup podbija świat