Jaki szyld reklamowy wybrać? Poradnik reklamy zewnętrznej dla lokalu

Publikacja: 21.08.2021 15:55

Jaki szyld reklamowy wybrać? Poradnik reklamy zewnętrznej dla lokalu

Foto: firma.rp.pl

Wizerunek firmy jest niezwykle ważną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w tych czasach. Choć prym w wielu branżach wiedzie marketing internetowy, to wsparcie w postaci tradycyjnej reklamy zewnętrznej również jest potrzebne. I nie chodzi tu od razu o ogromne billboardy reklamujące produkty lub promocje. Czasem potrzebny będzie niewielki, ale dobrze widoczny szyld reklamowy, który poinformuje klientów o lokalizacji firmy. Aby jednak nie było tak łatwo, sposobów, w jakie możemy to zrobić, jest naprawdę wiele. W artykule więcej o tym, jak wybrać odpowiednie szyld reklamowy.

Czym jest szyld reklamowy?

Zacznijmy od tego, czym tak właściwie jest szyld reklamowy. Jest to jeden z najbardziej popularnych nośników reklamy zewnętrznej, montowany zwykle na ścianach budynku, w którym znajduje się lokal. W ten sposób nie tylko zachęcamy potencjalnych klientów do odwiedzin naszej firmy, ale także informujemy pozostałych o lokalizacji. Początkowo szyldy reklamowe miały formę prostych metalowych lub drewnianych tablic, jednak wraz z rozpoczęciem używania tworzyw sztucznych, możliwości się znacznie rozszerzyły. Szyldy reklamowe często są podświetlane, co pozytywnie wpływa na widoczność sklepu, lokalu lub innego biura usługowego, szczególnie wieczorem. Szyld reklamowy może stanowić bardzo ciekawą część reklamy zewnętrznej firmy. Można go połączyć z billboardami, pylonami reklamowymi i totemami, jednak należy przyznać, że w przeciwieństwie do pozostałych, pełni bardzo ważną rolę informacyjną.

Szyld reklamowy PVC czy z blachy?

Wcale jednak nie jest powiedziane, że szyld reklamowy z PVC lub innego tworzywa sztucznego zawsze będzie lepszy od tego wykonanego z innego materiału. O ile faktycznie tworzywo pozwala na wycięcie praktycznie dowolnego kształtu oraz efektowne podświetlenie, o tyle taki materiał nie będzie pasował do każdego typu działalności. Tworzywa sztuczne sprawdzą się w zdecydowanej większości przypadków, co zresztą widać w każdym mieście, jednak prawnicy, adwokaci, tłumacze, a także tradycyjni rzemieślnicy tacy jak szewcy, rymarze i kaletnicy chętniej wybierają tradycyjne materiały i formy. Będą to więc często proste metalowe tabliczki lub też większe szyldy reklamowe o regularnym kształcie, jednak wciąż charakteryzujące się stonowaną i klasyczną stylistyką nawiązującą charakteru danego do zawodu.

Szyld reklamowy podświetlany

Obecnie coraz modniejsze są szyldy reklamowe podświetlane. Taka forma reklamy zewnętrznej jest z całą pewnością bardzo skuteczna, ponieważ pozwala zwrócić uwagę na lokal z bardzo daleka, nawet po zmroku. Do tego dodajmy opcję zamówienia praktycznie dowolnego kształtu. Dzięki temu możemy mieć szyld złożony z pojedynczych liter, co pozwoli nam odpowiednio zaaranżować nasze logo z dbałością o każdy szczegół.

Szyld reklamowy zewnętrzny a wewnętrzny

Szyld reklamowy to nie tylko reklama zewnętrzna. W wielu biurowcach i zakładach potrzebne są bowiem małe tabliczki do oznaczania drzwi, co prowadzi nas do wewnętrznego zastosowania szyldów. Szyldy te mogą być wykonane z innych materiałów, na przykład ze styroduru. W ten sposób udekorujemy wnętrze naszego biura, w tym przede wszystkim recepcji, która jest przecież swoistą wizytówką firmy. Bardzo proste w aplikacji kolorowe litery samoprzylepne wycinane na zamówienie to stały element wyposażenia wnętrz hoteli, restauracji, czy dużych hal lub biur.

Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl

Wizerunek firmy jest niezwykle ważną kwestią, jeśli chodzi o reklamę w tych czasach. Choć prym w wielu branżach wiedzie marketing internetowy, to wsparcie w postaci tradycyjnej reklamy zewnętrznej również jest potrzebne. I nie chodzi tu od razu o ogromne billboardy reklamujące produkty lub promocje. Czasem potrzebny będzie niewielki, ale dobrze widoczny szyld reklamowy, który poinformuje klientów o lokalizacji firmy. Aby jednak nie było tak łatwo, sposobów, w jakie możemy to zrobić, jest naprawdę wiele. W artykule więcej o tym, jak wybrać odpowiednie szyld reklamowy.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Zaufanie i wartość reputacji w partnerstwach biznesowych – nadchodzi Przemysł 4.0
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY
Materiał Promocyjny
AI w szkoleniach językowych dla pracowników
Materiał partnera
Rozgrywka o fotel lidera w produkcji żywności zrównoważonej już trwa