Odsetek osób dokonujących zakupów online rośnie w Czechach najbardziej ze wszystkich krajów UE. W 2016 roku 57 proc. osób w Czechach korzystających z internetu stwierdziło, że robi zakupy również za jego pośrednictwem. W 2021 r. już 84 proc. z nich odpowiedziało w ten sposób. Oznacza to wzrost o 27 punktów procentowych, największy we wszystkich krajach UE w okresie 2016-2021.
Polskie firmy doceniają czeski potencjał
Jak już wiadomo Grupa Allegro staje się właścicielem firmy: Mall Group (za 867 mln euro w gotówce i akcjach). To prawdopodobnie piąta największa sprzedaż czeskiej firmy w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Nabyta przez Allegro działalność obejmuje aktywa e-commerce Grupy Mall oraz aktywa logistyczne WE|DO w: Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i Polsce. Transakcja nie dotyczy Vivantis i Mall Pay, ani Mall.tv i Košík.cz, które już w przeszłości wydzielono z Grupy Mall.
Ruch Allegro jest tylko potwierdzeniem tego jak bardzo znaczącą rolę odgrywa czeski rynek w tej branży. Wielu mniejszych sprzedawców wkroczyło lub wkracza do świata bajkowego Krecika. Aktualnie w Czechach zarejestrowanych jest prawie 51 tys. sklepów internetowych. Najwięcej w Europie w przeliczeniu na osobę.
Mentalność czeskiego konsumenta
Według najświeższych danych czeski konsument w sprzedaży internetowej na pierwszym miejscu stawia wygodę i możliwość porównania towarów. Nie kieruje się tylko i wyłącznie ceną. Ten aspekt przekłada się na całkowity rozwój biznesu. Mianowicie - Czesi nie pracują na niskich marżach.
Czytaj więcej
„Inwestorzy z Czech podbijają polski rynek” - takie tytuły można zobaczyć w czeskiej prasie. Choć rynki nieruchomości w Polsce i Czechach są bardzo blisko to jednak różnią się znacznie w wielu kwestiach.