Krajowy System e-Faktur to centralna baza, w której przedsiębiorcy będą musieli wystawiać dokumenty. Obecnie KSeF jest dobrowolny. Będzie obowiązkowy od 1 lipca 2024 r. Dla przedsiębiorców zwolnionych z VAT korzystanie z KSeF będzie obowiązkowe od 1 stycznia 2025 r.
System jest już od początku 2022 r. dostępny jako rozwiązanie fakultatywne. Można się z nim łączyć poprzez zintegrowane oprogramowanie finansowo-księgowe (API) lub bezpłatne narzędzia przygotowane przez Ministerstwo Finansów
Jak się zalogować do KSeF?
Można to zrobić przy pomocy:
- Profilu Zaufanego,
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
- kwalifikowanej pieczęci elektronicznej.
- Po pierwszym uwierzytelnieniu z wykorzystaniem jednej z powyższych metod, można wygenerować token. Będzie on przypisany do danej osoby. Jeżeli korzystamy z oprogramowania komercyjnego, warto z tej możliwości skorzystać, bo to praktyczne i wygodne narzędzie, które skróci drogę logowania – wyjaśnia Krzysztof Rogowski, kierownik projektu KSeF w Ministerstwie Finansów.