Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od ponad 20 lat analizuje stan sektora MŚP w ujęciu regionalnym. Wielkopolska w tych badaniach wypada jako bardzo silne województwo pod względem istotnych parametrów przedsiębiorczości, tj. liczby aktywnych firm na mieszkańca, a także liczby pracowników przypadających na jedną firmę. W regionie pozytywnie wyróżniają się też mikro-firmy, które wydają więcej pieniędzy na inwestycje niż podobne podmioty w pozostałej części kraju (poza liderującym Mazowszem).
PARP chce być bliżej przedsiębiorców
– Inicjatywa powstania regionalnego oddziału to odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, ale i samej Agencji, by być z nimi w bliższym kontakcie. Wielkopolska to region silny gospodarczo, z dużym zapleczem firm produkcyjnych, które z pewnością będą promotorami rozwoju w obszarach, które chce w kolejnych latach wspierać PARP. Umiejscowienie w Poznaniu pozwoli nam na szybsze dotarcie do firm, których działania mogą służyć jako dobre praktyki dla innych podmiotów, a także dobrze poznać potrzeby przedsiębiorstw, które stawiają na szybki rozwój – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
CZYTAJ TEŻ: Już od 20 lat PARP działa na rzecz rozwoju polskiego biznesu
– Lokalizacja biura na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich też nie jest przypadkowa. To miejsce dobrze skomunikowane i doskonale znane, nie tylko mieszkańcom Poznania, ale też właścicielom i pracownikom firm regionu i całego kraju – dodaje prezes PARP.
Stolica Wielkopolski to także nie przypadek z innego powodu. Warto bowiem przypomnieć, że poseł na Sejm RP Jadwiga Emiliewicz piastując wcześniej stanowisko minister rozwoju obiecywała nawet przeniesienie całej Agencji do Poznania. Miało to nastąpić w ramach idei delokalizacji urzędów centralnych, która co do zasady pozostała de facto na papierze.
Jakie są cele poznańskiego biura PARP?
Biuro PARP w Poznaniu usytuowane w budynku World Trade Center, którego szefową (dyrektorem) została Magdalena Hilszer (na starcie działalności ma też trzy współpracowniczki) odpowiada przede wszystkim za realizację działań informacyjnych i promocyjnych dla przedsiębiorców z Polski zachodniej, ale nie tylko.